FBE- Uçak ve Uzay Mühendisliği Lisansüstü Programı - Yüksek Lisans
Bu koleksiyon için kalıcı URI
Gözat
Yazar "Aksongur, Bahtiyar Taylan" ile FBE- Uçak ve Uzay Mühendisliği Lisansüstü Programı - Yüksek Lisans'a göz atma
Sayfa başına sonuç
Sıralama Seçenekleri
-
ÖgeTaktik İnsansız Hava Aracı Kanadının Sonlu Elemanlar Ve Deneysel Analizi(Fen Bilimleri Enstitüsü, 2009-07-03) Aksongur, Bahtiyar Taylan ; Mecitoğlu, Zahit ; Uçak Mühendisliği ; Aircraft EngineeringSürekli gelişim içinde olan havacılık sektöründe, son yıllarda insansız hava aracı konusunda büyük bir ilgi ortaya çıkmıştır. İnsansız hava araçları, insan gücü, risk ve maliyeti önemli ölçülerde azaltan, son yılların en çok rağbet gören hava araçları olarak havacılık araştırma ve geliştirme alanlarında yerini almıştır. İnsansız hava araçları sivil birçok alanda kullanılmasının yanı sıra, özellikle askeri alanlarda kullanılmaktadır. Hafifliğin en önemli parametrelerden biri olduğu bu uçaklarda, neredeyse tamamı kompozit malzemeden yapılmış İHA örnekleri ile çok sık karşılaşılmaktadır. İHA’ların maruz kaldığı statik ve dinamik yüklemeler altında davranışlarının analiz edilerek gerekli iyileştirmelerin yapılması görev ve uçuş emniyeti açısından son derece önemlidir. Teorik analizlerin deney ve nümerik çalışmalarla desteklenmesi gerekir. Deneysel analizler, zaman ve maliyet açısından çeşitli külfetler getirmektedir. Ayrıca birçok farklı yükleme durumunun ayrı ayrı deneysel incelenmesi gerekir. Bu sebeple sayısal analiz yöntemleri arasında en uygun yöntemlerden biri olan sonlu eleman yöntemleri ile yapının davranışlarını önceden kestirmek ve buna göre gerekli güçlendirmeleri yapmak mümkündür. Sonlu elemanlar yöntemi, karmaşık yapı ve sınır koşullarında modelleme ve analize imkân vermektedir. Bu çalışmada taktik operasyon seviyesinde bir insansız hava aracının kompozit kanadının uçuş yükleri altında davranışı sonlu eleman yöntemi ve deneysel olarak incelenmiştir. Ticari bir sonlu elemanlar programı ile kompozit kanat modellenmiş, statik yükler altında analizi yapılmıştır. Kompozit malzeme özellikleri mekanik çekme deneyi ile belirlenmiştir. Daha sonra İHA kanadı, deneysel olarak yüklenmiş ve sayısal analizle sonuçlar karşılaştırılmıştır.