Tünel Kalıpla İnsa Edilen Yapıların Tasarımı

thumbnail.default.alt
Tarih
Yazarlar
Kıncal, Tarık
Süreli Yayın başlığı
Süreli Yayın ISSN
Cilt Başlığı
Yayınevi
Fen Bilimleri Enstitüsü
Institute of Science and Technology
Özet
Hızlı nüfus artışı ve buna bağlı olarak konut açığının kapatılması bir sorun olarak ortaya çıkmıştır. Mevcut yapım sistemleri yetersiz kalmış, endüstrileşmiş yapım sistemleri ön plana çıkmış, tünel kalıp gibi panel sistemlerin önemi artmıştır. Tünel kalıp sistemi, büyük kalıp elemanları ile yapının döşeme ve taşıyıcı perde duvarların bir seferde yerinde dökümünü olanaklı kılan endüstrileşmiş bir yapım tekniğidir. Marmara (1999) depreminden sonra bu yapıların depreme karşı güvenilir olduğu kanısı yerleşmiş, buna karşın salt perdelerden oluşan bu sistemin davranış tarzı ve hesap metotlarının yeterliliği belirsizliğini korumuştur. Bununla birlikte literatürdeki konu ile ilgili kaynağın kısıtlı oluşu bu konu ile ilgili araştırmaların yetersiz olduğunu da gündeme getirmiştir. Bu tezin kapsamında tünel kalıp sistemler hakkında genel bir bilgi verilmiş, kullanılan malzeme ve elemanların genel özelliklerinden bahsedilmiş, ele alınan örnek yapılar üzerinde tasarıma etkiyen faktörler (kat adeti, zemin sınıfı, taşıyıcı sistem düzenlemesi) incelenmeye çalışılmıştır. Elde edilen sonuçlar grafikler halinde ortaya konmuş ve yorumlanmıştır. Konu ile ilgili kaynak taraması yapılarak, daha önce yapılan analitik ve deneysel çalışmalardan kısaca bahsedilmiştir. İncelenen yapılar ve daha önceki araştırmaların incelenmesiyle elde edilen sonuçlar ve öneriler tezin son kısmında maddeler halinde sıralanmıştır.
Increase of the population which becomes faster everyday causes problems, like the difficulty to provide new residence. Actually industrialized structures system became more frequent as the current ones began to be unsufficient. All of them makes the tunnel formworks very important.Tunnel formwork system is an industrialized method which enable to construct monolitic structure with its large formwork elements. After The Marmara Earthquake in 1999, people find trustable this structers which are made by tunnel formworks but also it is still little known the methods of calculation and the manner of the system that is formed mere shearwall.Meanwhile it is discussed that there is a little source about the subject and it causes insufficient research. In the thesis, it is given general information about tunnel formworks and examined the factors that effect the design (the number of storey ,the catergory of ground ,arrangement of the carrier system ) by example structures.After getting the results ,they were presented and commented with graphics. It is mentioned about analysis and experimental studies which are done by using previous source researches. At the end of the thesis the results were set up in order which are obtained searching the structures and the former researches.
Açıklama
Tez (Yüksek Lisans) -- İstanbul Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, 2006
Thesis (M.Sc.) -- İstanbul Technical University, Institute of Science and Technology, 2006
Anahtar kelimeler
Tünel kalıp, Perde Duvar, Tasarım, Tunnel Formwork, Shear Wall, Desing
Alıntı