Bu çalışma ile Avrupa Birliği Yoldışı Dizel Motorları Emisyon Standartları olan AB Faz III-B standartına uygun seviyeler elde etmenin radikal bir yolu incelenmiştir. Hedeflenen yol filitre veya katalizör gibi ardıl önlemler yerine emisyonların oluşumlarını frenleyerek hem miktarlarının uygun seviyelere düşürülmesi hem de optimum yanma sağlayarak motor performansının iyileştirilmesidir. Çeşitli yanma odaları incelenmiş ve karşılaştırılmıştır. MR yanma odasının etkilerinin incelenmesi amacıyla vibe fonksiyonu kullanılarak analitik bir model oluşturulmuş ve MATLAB programında optimize edilerek daha önce OTAM laboratuvarında yapılmış deneyler ile karşılaştırılmıştır. Aranan motor performansı ve emisyonları veren parametreler yanma ile doğrudan ilgili geometrilerin tasarımında kullanılmıştır. Yanma odasında döngü oluşumuna imkan veren helisel emme kanalları tasarlanarak döngü oluşumu ve volumetrik verime etkisi olan hava emiş hızı ANSYS CFX programında incelenmiştir. Tasarımın son adımı olarak CATIA programında çizilen silindir kafası, hızlı prototipleme ile üretilmiş, ürünün imalata uygunluğu kontrol edilerek kalıpları ve maçalar tasarlanmıştır. Matematik modelin uygulamada başarılması halinde aynı şartlarda motordan %11,8 daha fazla güç elde ederek NOx emisyonunda %40 ve yakıt tüketiminde %5,5 düşüş mümkün olmaktadır. Yapılan bu çalışma devir sayısı 3000 d/d’yı geçmeyen dizel motorları için elverişlidir. Uygulamalarda sistemlerin maliyetlerini azaltacak bir alternatiftir.