Bir kentin biçimlenişi ile kentiçi ulaşım hizmetlerinin örgütlenmesi arasında iki yönlü bir etkileşim sözkonusudur. Gerek sözü edilen bu ikili ilişki, gerek ülkenin yaşadığı sosyal ve ekonomik değişimler neticesinde nüfusu hızla artan İstanbul’da da fiziksel ve sosyal yapıda önemli farklılaşmalar meydana gelmiş, kentin merkezi iş alanı zaman içinde Taksim-Şişli-Mecidiyeköy-Zincirlikuyu-Levent-Maslak eksenine doğru genişleyerek, birtakım dönüşümlere sahne olmuştur. Tüm bu farklılaşmalar eksenin ulaşım altyapısıyla desteklenmesini zorunlu kılmış, ulaşımda çağdaş, etkin, ekonomik bir çözüm olan metronun Taksim-4.Levent güzergahında hizmete açılmasının zeminini hazırlamıştır. Bu çalışmanın amacı, arazi kullanım-ulaşım ilişkisini esas alarak, Taksim-4.Levent metro hattı kullanım analizi ve değerlendirmesini yapmaktır. Çalışma kapsamında metro kullanıcı profilini belirleme amacıyla 554 yolcuyla, rastlantısal yöntemle, haftaiçi ve haftasonu olmak üzere iki aşamada anket yapılmış, elde edilen sonuçlar tablo ve grafiklerle ifade edilmiştir. Değişkenler arasındaki ilişkiler sıklık dağılımlarının yanısıra, çapraz tablolar yardımıyla da ortaya konarak incelenmiştir. Bu çalışmada amaç, metro hattının kullanıcı profiline, metronun diğer ulaşım sistemleriyle entegrasyonuna ve gelecekteki yeni oluşumlara yönelik işaretler aramak olmuştur.