Enstitü, Deprem Mühendisliği ve Afet Yönetimi olmak üzere iki temel ana bilim dalından oluşmakta hem ar-ge faaliyetleri hem de lisansüstü eğitim çalışmaları yürütülmektedir.
Gözat
Konu "Approach Viaduct" ile Deprem Mühendisliği ve Afet Yönetimi Enstitüsü'a göz atma
Bu çalışmada, birinci derecede deprem bölgesinde bulunan İstanbul’daki mevcut iki asma köprüden biri olan Boğaziçi Köprüsü’nün kenar açıklıklarını oluşturan ve köprünün yapısal sistemi açısından bir parçası konumunda bulunan, çelik kutu kiriş ve dairesel kutu kolonlarla tasarlanarak oluşturulmuş yaklaşım viyadüklerinin deprem etkisi altındaki davranışı incelenmiştir ve deprem performansları belirlenmiştir. Yapılan çalışma kapsamında Türk Deprem Yönetmeliği TDY-2007 kuralları yanında, yeni olarak hazırlanan Kıyı ve Liman Yapıları, Demiryolları ve Hava Meydanı İnşaatlarına İlişkin Deprem Teknik Yönetmeliği DLH-2008’in kuralları kullanılmıştır. Viyadüklerin mevcut asma köprü sisteminden ayrı olarak üç boyutlu taşıyıcı sistem modeli SAP2000 (Structural Analysis Program) yapısal analiz programı ile oluşturularak önce elastik davranışı belirlenmiştir. Daha sonra viyadüklerin iki yönetmelik kapsamında bulunan şekil değiştirmeye dayalı doğrusal olmayan değerlendirme yöntemlerine göre analizi yapılmıştır. Analiz sonuçlarından yapısal elemanların kesit düzeyinde hasar değerleri sayısal olarak belirlenmiş ve tablolar halinde verilmiştir. Kesit düzeyinde belirlenen hasar değerleri sayısal olarak verilen hasar sınır değerleri ile karşılaştırılarak yapısal elemanların kesit performans seviyeleri belirlenmiştir.