Müzik Lisansüstü Programı
Bu topluluk için Kalıcı Uri
Gözat
Konu "Education" ile Müzik Lisansüstü Programı'a göz atma
Sayfa başına sonuç
Sıralama Seçenekleri
-
ÖgeMüzik eğitiminde ses eğitiminin oynadığı rol(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 1997) Hesapcıoğlu, Sinan ; Çolakoğlu, Eser Ciner ; 64235 ; MüzikBu çalışma, İstanbul Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Musiki Sanat Dalı Türk halk Müziği alanında "Müzik Eğitiminde Ses Eğitiminin Oynadığı Rol" konulu Yüksek Lisans Tezi olarak hazırlanmıştır. Çalışma alanımızı ses ve unsurları olarak; sesin özellikleri, ses organları ve fonksiyonları ile işitme organı ve fonksiyonu" nun oluşturulmasının yanısıra müzik eğitimi ve bu eğitim içinde yer alan ses eğitiminin uygulanışı ile ilgili bilgiler yer almıştır. Ayrıca bugüne kadar kavram, kargaşası yaratan ses ve şan sözcüklerime daha net bir ifade kazandırmak amacıyla, konunun uzman kişileriyle görüşmeler yapılmıştır. Burada İstanbul Üniversitesi Çapa Tıp fakültesi Kulak Burun Boğaz Anabilim Dalı Foniatri Bölümüne başvuran hastalar üzerinde yapılan teşhis ve tedaviler gözlemlenerek elde edilen bilgiler çalışmamızda yer almıştır. Yüksek Lisans Tezi olarak hazırlanmış olduğum bu konuyu üzerince bizzat profesyonelce çalışmış olmam nedeniyle daha detaylı bir şekilde araştırmak gereğine inanıyorum. Müziğimizdeki kavram kargaşaları, bu alanda yapılan çalışmaları engelleyici bir nitelik taşımakta olup, bilimsel objektifliğinde ortadan kaldırılmaktadır.
-
ÖgeŞan eğitiminin Türk müziğine uyarlanması(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 1997) Oy, Sevilay ; Berker, Ercüment ; 64234 ; MüzikSözlü müzikte önemli bir yer tutan şan eğitimi, Batı dünyasında çok eski yıllarda sistemleştirilmeye çalışılmış, bu arayış süreci günümüze kadar devam etmiştir. Söz unsurunun çok önem taşıdığı Türk müziğinde ise; şan eğitimi, ustadan çırağa yöntemiyle dar bir çerçeve içinde varlığım sürdürmüştür. Bu çalışmanın Giriş ve II. Bölümünde, şan hakkında genel bilgiler verilmiş, şanın tarihçesi, konulan ve tarihteki şan metotları üzerinde durulmuştur. III. Bölümde, Türk müziğinde şan eğitiminin ana sorununu teşkil eden ses sis temi farklılıkları hakkında bilgi verilmiş; IV. Bölümde bazı hocalarımızın görüşleri sunulmuştur. V. Bölümde Türk müziği ses sistemine ve üslubuna uygun şan eğitimi üzerin de durulmuş, bu konuda yapılmış bazı çalışmalara yer verilmiştir. Sonuç bölümünde ise, şan eğitiminin gerekliliği ve faydası belirtilmiş, Batı dünyasının oluşturduğu şan tekniğini Türk müziğine uyarlarken dikkat edilmesi gereken hususlar üzerinde durulmuştur.