FBE- Yapı Mühendisliği Lisansüstü Programı - Doktora
Bu koleksiyon için kalıcı URI
Gözat
Yazar "Arda, Tevfik Sena" ile FBE- Yapı Mühendisliği Lisansüstü Programı - Doktora'a göz atma
Sayfa başına sonuç
Sıralama Seçenekleri
-
ÖgeBazı tipik düzlem çelik kiriş-kolon kaynaklı birleşimlerinde taşıma gücü ve ankastrelik mertebesinin belirlenmesi(Fen Bilimleri Enstitüsü, 1988) Badamchi, Karim ; Arda, Tevfik Sena ; 14074 ; Yapı Mühendisliği ; Structural Engineering
-
ÖgeGövde Enkesitinde Çap Doğrultusunda Pim Delikli Bulonların Çekme Taşıma Yükünün Deneysel İrdelenmesi(Fen Bilimleri Enstitüsü, 1995) Eyrekci, Oğuz ; Arda, Tevfik Sena ; 46630 ; Yapı Mühendisliği ; Structural EngineeringUzay kafes sistemler, 1950'li yıllardan beri özellikle hareketli yükleri az olan çatı ve benzeri bina bölümlerinde, büyük açıklıkları aşmak için yaygın olarak kullanılmaktadır. Türkiye'de de, özellikle 1985'ten itibaren, uzay kafes sistemler yaygın olarak kulla- mlmaktadır. Türkiye'de bu konuda imalat yapan şirketlerin, düğüm noktası teşkilin de büyük bir oranda, Mero tipi benzeri düğüm noktası detayını tercih ettikleri görülmektedir. Bu tip düğüm noktalan, eksenleri birbirine dik, üç doğrultuda ve bunların uzay açı ortaylarında olan, diş açılmış en çok onsekiz deliğe sahip masif kürelerden oluşmaktadır. Uzay kafes sistem elemanı bu kürelere, gövdesindeki bir pim yardımıyla döndürülerek sıkıştırılan yüksek mukavemetli bidonlarla monte edilmektedir. Bu tür birleşimlerde, mukavemet yönünden zayıf elemanlardan en önemlisi, gövdesinde bulunan pim deliği nedeni ile, bu yüksek mukavemetli bulonlardır. Bu doktora çalışmasında, bulon gövdesindeki pim deliğinin, bulon üzerindeki gerilme yayılışına olan etkisi ve eksenel çekme yüküne maruz bulonun taşıma gücü, deneysel olarak incelenmiştir. Bu amaçla, İ.T.Ü. İnşaat Fakültesi Yapı Laboratuarla rında sayısı ikiyüzü aşan deney yapılmıştır. Yapılan bu deneyler sonucunda, bulon gövdesindeki pim deliğinin, bulon üzerindeki gerilme yayılışına ve dolayısıyla çekme yükü etkisi altındaki bulonun taşıma gücüne olan etkisi, bir diyagram şeklinde elde edilmiştir. Daha önce buna benzer konularda çalışma yapan araştırmacılara ait, bağıntı ve diyagramlar, bu çalışmada elde edilen diyagram ile karşılaştırılmış ve deneysel sonuçlara uygunlukları incelenmiştir. Bu karşılaştırmanın sonucunda, de neysel sonuçlara en yakın değerlerin, bu çalışmada elde edilen diyagramdan alındığı görülmüştür. Bu çalışmada elde edilen diyagram, gövde enkesitinde çap doğrultusunda pim delikli yüksek mukavemetli bulonlarm çekme taşıma yükünün hesabı için gerekli, gerilme yığılması faktörlerinin belirlenmesi, amacıyla önerilmektedir.