FBE- Yapı Mühendisliği Lisansüstü Programı - Doktora
Bu koleksiyon için kalıcı URI
Gözat
Yazar "Akar, Varol" ile FBE- Yapı Mühendisliği Lisansüstü Programı - Doktora'a göz atma
Sayfa başına sonuç
Sıralama Seçenekleri
-
ÖgeDemiryolu Köprülerinin Servis Güvenilirlik İnsilerinin Tanımlanması İçin Bir Yöntem(Fen Bilimleri Enstitüsü, ) Akar, Varol ; Uzgider, Erdoğan ; Yapı Mühendisliği ; Structural EngineeringGünümüzde, çeşitli ekonomik ve teknolojik gelişmeler sonucu oluşan artan dingil basınçlarına ve trafik yoğunluklarına maruz kalan demiryolu köprülerinde yapılan güvenilirlik değerlendirme çalışmaları, kabul edilebilir göçme riskleri altında mevcut köprülerin ne şekilde kullanılabileceklerinin belirlenmesi bakımından önem taşımaktadır. Yapılan bu çalışmada, sonlu elemanlar metodu ve güvenilirlik teorisi esasları kullanılarak mevcut demiryolu köprülerinin servis yükleri altında güvenilirlik indislerini belirleyen pratik ve etkin bir yöntem geliştirilmiştir. Demiryolu servis yüklerinin, olasılık dağılım fonksiyonları ile bu dağılımlara ait istatistik parametreleri (standart sapma, varyans katsayısı,...vs) belirlemek amacıyla, bir yıl içerisinde işleyen yaklaşık 500 adet yük ve yolcu treninin teşkilleri incelenmiş ve bu servis yüklerinin standart katar yükleri (S1950 ve UIC 71) ile mukayeseleri yapılmıştır. Bu çalışma kapsamında, geometrik ve malzeme bakımından lineer olmayan etkiler ile sistemdeki düğüm noktalarının yarı rijit davranış özelliklerinin dikkate alındığı bir yapı analiz programı geliştirilmiştir. Bu program yardımıyla, demiryolu şebekesinde hizmet veren, mesnet açıklıkları farklı üç ayrı kafes kirişli çelik demiryolu köprüsünün modellemesi yapılmış ve seçilen bir elektrikli lokomotifin köprü üzerlerindeki farklı her bir konumları için köprü göçme mekanizmaları ve her bir göçme mekanizmasına ait eleman göçme sırası belirlenmiştir. Eleman seviyesinde hesaplanan güvenilirlik indislerinden köprülerin her birine ait sistem güvenilirlik indisleri güvenilirlik teorisi esasları kullanılarak saptanmıştır.