Sanat Tarihi Lisansüstü Programı - Yüksek Lisans
Bu koleksiyon için kalıcı URI
Gözat
Yazar "Aydınlı, Semra" ile Sanat Tarihi Lisansüstü Programı - Yüksek Lisans'a göz atma
Sayfa başına sonuç
Sıralama Seçenekleri
-
ÖgeÇevre Düzenlemede Kentsel Mekan Ve Sanat Olgusu(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 1994) Haseş, Fügen Engin ; Aydınlı, Semra ; 43783 ; Sanat Tarihi ; Art HistoryÇevrenin insan psikolojisi üzerinde ne denli etkili olduğu herkesçe bilinmektedir. Kentsel mekan oluşumlarının yaratılması, görsel etkinliği olan, bellekte yer eden sosyal mekanların oluşumuna bağlıdır. Sosyal mekanların oluşumu ile kent kimliği arasında da sıkı bir bağ vardır. Kentsel mekanların tarihi sürekliliği, kimliği, kentsel bilincin oluşumuna katkısı, eğitim aracı olması bakımından oldukça önemlidir. Aynı zamanda Geştalt'çılara göre, kentsel mekanın bütünlüğü, etkinliği estetik tavır oluşturan bir faktördür. Hiçbir güzelliğin süreklililği konusunda mutlak garantisi yoktur. Mekan etkisini güçlendirici, imaj yaratan kimlik kazandıran bir tasarım olgusunun bileşenlerinin sanatla ilişkisinin saptanması ve değerlendirilmesi, Kentsel mekan ve sanat olgusunun algı problemleri ve görsel tasarım boyutları açısından değerlendirilmesi, Beyoğlu'nda bölgenin kültürel dokusunun sürekliliği bağlamında önemli bir rol oynamaktadır.
-
ÖgePlastik Sanatlarda Estetik Yaklaşımlar Ve Analitik Değerlendirmede Yapısalcılık(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 1993) Alpman, Meltem ; Aydınlı, Semra ; 26830 ; Sanat Tarihi ; Art HistoryYapısalcılık 20. yüzyılın başlarında ilk olarak Dilbilimde ortaya çıkmış bir çözümleme yöntemidir. Ferdinand de Saussure bu yaklaşımla dilbilimde bir çığır açmıştır. Disiplinler arası da denilebilecek bu yöntemin özelliği belli bir bilim dalında ortaya çıkmış olmasına rağmen diğer bilim dallarına da uygulanabilir olmasıdır. Bu tezin amacı ise yapısalcı yöntemi plastik sanatlarda, mimarlıkta ve endüstri ürünlerinde uygulamaya koymaktır. Estetik bir değerlendirme söz konusu olduğu için öncelikle beli başlı estetik yaklaşımlar ele alınmış ve yapısalcı estetik üzerinde durulmuştur. İkinci bölümde ise dilbilim çerçevesinde bu yöntem açıklanmaya çalışılarak konu üzerinde çeşitli örnekler getirilmiştir. Bu bölümde ayrıca göstergebilim de irdelenmiştir. Son bölümde ise analitik çalışmalara temel olacak bilgilere yer verilerek örnekler üzerinde açıklık getirilmeye çalışılmıştır. Bu şekilde ortaya konan bu tez çalışması daha sonra yapılacak daha detaylı çalışmalar için bir temel olma özelliğindedir.
-
ÖgeTaşkışla'da Mekan Ve Heykel Tasarımı(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 1995) Karakaş, Aynur ; Aydınlı, Semra ; 43824 ; Sanat Tarihi ; Art History"Taşkışla 'da Mekan ve Heykel Tasannu" adı altında beş bölümde ele alınan bu çalışmada; mekanın anlam taşıyan ve ona kimlik kazandıran öğelerin heykel tasarımına katkısı araştırılmakta ve heykelin görsel bütünlüğü bozmaması, simgesel bir anlam ifade etmesi ve ortak bir dil oluşturması için gerekli sorunlar irdelenmektedir. Mekan içinde yer alacak heykel, mekansal bütüne ait olması gerektiğinden, tasarımlar mekanın geometrisi ve mekansal ilişkilerden yararlanarak oluşmaktadır. Çalışmalar her yeni süreçte yeniden yaratıp yeniden biraraya getirmeye dayalı tasarım anlayışına dayanmaktadır. Diğer bir deyişle geometrik formlar soyut ve kavramsal olmanın yamsıra görüntüsel ve algısaldır. Soruna bu açıdan yaklaşıldığında, geçmiş ve gelecek arasında köprü kurmak, kültürel sürekliliği sağlamak için çağdaş tasarım olgusunun mekan içinde zıtlıkların dengesini sağlaması gerekmekledir. Özgün düşüncenin görsel düzenlemede bazı ilkeler doğrultusunda odak noktasını oluşturulmasını sağlamak; bunun için şekil-zemin ilişkileri, pozitif-negatif alan kullanımı, renk, doku, ışık, oran öğelerinin kullanımında birlik-bütünlük, denge, ritm ilkelerinin, mekan içinde heykel tasarımına etkisi incelenmektedir. Tasarım sürecini yönlendiren yaratıcılık bir düşünce sisteminin temelini oluşturmaktadır. Yaratıcılığa, sanatçının yarattıkça sonsuza kadar giden eylem şekli olarak bakmaktayız. Bu süreç içinde sanatçı, eylemlerinden, düşüncelerinden, duygulardan her birinin, vereceği doku ile elle dokunulmaz, ama katı malzemeyi oluşturduğunu ve bunun için de özgür olduğunu bilmelidir.