Bu tez çalışması kapsamında, örnek bir taşıtın havayla çalışan bir roket motoruyla tahriği incelenmiştir. Roket motorundan elde edilecek tepki kuvvetinin bu taşıtın belli bir sabit hızında, üzerine etki eden seyir dirençlerini dengeleyen kuvvet olduğu düşünülmektedir. Bu bakımdan taşıtın öngörülen hareketi esnasındaki seyir dirençlerinin hesaplanmasıyla, roket motorundan alınması hedeflenen tepki kuvveti bulunmuştur. Bu hesabın değişik hız değerleri için yapılmasından sonra, elde edilen tepki kuvvetlerini makul miktarda yakıcı ve yakıt debisiyle sağlayan sistemdeki lüle, yanma odası ve püskürtme sisteminin tasarımı yapılmıştır. Yapılan bu tasarım birçok faktöre bağlı olarak değiştiğinden, tanımlanan roket motoru karakteristik parametreleri yardımıyla, değişen işletme koşullarının tasarlanılan sisteme ne gibi etkiler yaptığı araştırılmıştır. Bu çalışmada yanma odası basınçları ile yakıcı ve yakıt olarak kullanılan hava ve kerozen arasındaki yanma reaksiyonunda karışım oranını tanımlayan hava fazlalık katsayıları değiştirilerek elde edilmesi hedeflenen tepki kuvvetine göre tasarımı yapılan roket motorundaki lüle boğaz ve çıkış kesit alanları, yanma odası uzunluğu ve gerekli yakıcı ve yakıt debisi gibi büyüklüklerin bu değişimlerden ne şekilde etkilendiği incelenmiştir. Çalışmanın son bölümünde ise yapılan tasarıma uygun bir püskürtme sisteminin geliştirilmesi amaçlanmıştır. Hava ile kerozenin yanma reaksiyonları ve yanma odasına giriş hızları dikkate alınmak suretiyle, taşıt hızlarına göre hesaplanan tepki kuvvetini sağlayan yakıcı ve yakıt debisini, tasarımı yapılan roket motoruna sevk edecek püskürtme sistemi büyüklükleri hesaplanmıştır. Ayrıca bu büyüklüklerin değişen koşullardan ne şekilde etkilendiği oluşturulan tablo ve grafikler yardımıyla belirtilmiştir.