Bu çalışmada, bilgisayar destekli analiz yöntemleri kullanılarak içten yanmalı motor teknolojisinin günümüz eğilimi olan silindir deaktivasyonu stratejilerinin yağ tüketimine etkileri araştırılmıştır. Araştırma sırasında termodinamik data üretimi için 1.6L 4 silindirli 4 zamanlı atmosferik emişli benzinli bir motor modeli kullanılırken, yağ tüketimi hesaplamaları 0.4L hacimli tek silindirli model üzerinden yapılmıştır. Yağ tüketimi üç farklı senaryo üzerinden hesaplanarak tüketim kıyaslamaları yapılmıştır. Bu senaryolar, motorun normal çalışma durumu, motorun çevrim atlama yöntemi ile deaktive edilmesi ve son olarak da yağ tüketimini simüle eden silindirin tamamen kapatılması şeklindedir. Yağ tüketimi hesaplamaları da temel olarak üç farklı mekanizma üzerinden yürütülmüştür. Bu mekanizmalar, yağın silindir duvarından buharlaşarak yanma odasına girmesi, piston ve silindir ara yüzündeki yağın ters gaz akışıyla silindir içerisine taşınması, birinci sekman ve piston üst yüzeyi tarafından sıyrılmış yağın atalet kuvvetleriyle yanma odası içine atılması şeklindedir. Sonuçta da tüketilen toplam yağ miktarının, normal çalışma durumuna göre, silindirin tamamen kapatıldığı durumda yaklaşık üçe, çevrim atlamalı yöntemde ise yaklaşık ikiye katlandığı görülmüştür.