Bu çalışmasında bir ticari kamyon şasisine asılı olan parçaların yorulma karakterinin belirlenmesi amacıyla parçaların statik davranışlarından ziyade özellikle yoldan gelen yükleme frekanslarının parçaların doğal frekanslarını tahrik etme olasılığından dolayı dinamik yüklemeler altındaki titreşim kaynaklı yorulma durumu incelenmiştir.Bir sonlu eleman çözücüsü olan ABAQUS programı yardımıyla doğal frekans analizi ve yapının ilgili doğal frekanslarında birim yerçekimi ivmesindeki hareketinin gözlemlenebilmesi için kararlı durum frekans cevap analizi yapılmıştır. Araç asılı parçalarını rezonansa sokacak güzelgah üzerinden ivme toplanmıştır. Sinyal işleme programı olan nCODE yazılımı ile zaman düzlemindeki ivme değerleri frekans bazında ifade edilerek sonlu elemanlar modeli doğal frekansları ile karşılaştırılmıştır. Sisteme etkiyen yükleme frekanslarının yapının doğal frekansları ile çakışmasından dolayı güç spektrum yoğunluğu (PSD) yöntemi esas alınarak nCODE DESIGNLIFE titreşim kaynaklı yorulma analiz modülü yardımıyla sonlu elemanlar gerilme değerleri PSD ivemeler ile etkileştirilmiştir. Laboratuvar testi sonucu ile titreşim kaynaklı yorulma analiz sonuçları karşılaştırıldığında hasarlanan bölgelerin benzer yerlerde olduğu görülmüş olup yöntem hızlı optimizasyon ve test maliyetlerini düşürmeye yarar sağlamaktadır.