FBE- Gemi İnşaatı ve Gemi Makineleri Mühendisliği Lisansüstü Programı
Bu topluluk için Kalıcı Uri
Gemi İnşaatı ve Gemi Makinaları Mühendisliği Ana Bilim Dalı altında bir lisansüstü programı olup, yüksek lisans ve doktora düzeyinde eğitim vermektedir.
Gözat
Yazar "Aldoğan, A. İhsan" ile FBE- Gemi İnşaatı ve Gemi Makineleri Mühendisliği Lisansüstü Programı'a göz atma
Sayfa başına sonuç
Sıralama Seçenekleri
-
ÖgeBalblı elipsoidin direnç karakteristiklerinin incelenmesi(Fen Bilimleri Enstitüsü, 1992) Barlas, Barış ; Aldoğan, A. İhsan ; 21744 ; Gemi İnşaatı ve Gemi Makinaları MühendisliğiBu çalışmanın temel amacı, yavaş hız limitinde lineer olmayan dalga direnci teorisinin formüle edilmesi ve elipsoid ile balblı elipsoide uygulanmasıdır. Bu şekilde ideal bir akışkanda sürekli, düzgün ve potansiyel akıma ait bir sınır değer problemi çözülmüştür. Hesaplarda serbest su yüzeyinden gelen lineer olmayan etki göz önüne alınarak, ticaret gemilerinin sahip olduğu hız aralığında dalga direnci eğrisindeki ondülasyonlar azaltılmaya çalışılmıştır. Ticaret gemilerinin hız aralığında balbın gemi direncine olan etkisi incelenmiştir. Yapılan bilgisayar programı yardımıyla yarı batmış balblı ve balbsız bir elipsoid etrafındaki hız potansiyeli, türevleri, Cr(x>Y) ' D (x,y) ve basınç değerleri nümerik olarak hesap edilmiş ve karşılaştırılması ? yapılmıştır. Hesaplarda kullanılan hız potansiyeli ve buna bağlı olan dalga direnci bir asimptotik çözümdür. Hesaplar pratik olarak kabul edilebilecek bir mertebe büyüklüğü içindedir. Çalışmanın sonucunda, balbın ticaret gemilerinin sahip olduğu hız aralığında, dalga direncinin azaltılmasında etkili olduğu ortaya çıkmıştır.
-
ÖgeGemilerin manevra denklemlerinin bilgisayarla çözümü(Fen Bilimleri Enstitüsü, 1990) Korkut, Emin ; Aldoğan, A. İhsan ; 14206 ; Gemi İnşaatı ve Gemi Makinaları MühendisliğiManevra hareketleri, 3 serbestlik derecesine sahip, x ekseninde ileri-geri hareket, y ekseninde yan öteleme ve z ekseni etraf ında rotadan sapma hareketleridir. Bu hareketler sonucu, X,Y kuvvetleri (x,y eksenlerinde) ve N momenti (z ekseni etrafında) oluşur. Gemiye bağlı ek sen takımına göre bu hareket incelenirse, X,Y ve N'den oluşan hareket denklemleri elde edilir. Bu kuvvetler ve moment Taylor açılımı yapılarak açılır ve birinci merte beden terimler alınır, diğer terimler ihmal edilirse li neerleştirilmiş hareket denklemleri elde edilir. Lineer leştirilmiş hareket denklemleri çözülerek bir geminin doğrusal denge kriterleri bulunabilir. Denklemlerin çözümü incelendiğinde, doğrusal denge şartı: A > 0, B > 0 ve C>0 olmasına bağlıdır. Ge nel olarak gemiler için A ve B > O'dır. Bundan dolayı C > 0 şartı doğrusal denge için gerekli tek şart olmak tadır. Bu durum, dümen kullanmaksızın gerekli olan doğru sal denge şartıdır. Hareket denklemlerine dümen kuvveti nin etkisi eklenerek doğrusal" denge için gerekli olan şart şu duruma gelir. Oı 02 <0 (denge kökleri) şartı açısal hı zı sürekli bir yapıya ulaştırır. Gemi doğrusal dengeli değil ise, açısal hız sürekli bir yapıya ulaşmayacaktır. Lineer yaklaşım, küçük dümen açıları için iyi sonuç lar vermektedir. Ancak, büyük dümen açıları ve zor olan dönüşler için lineer olmayan hareket denklemlerinin çö zülmesi gereklidir. Hareket denklemleri, 3. mertebe Taylor açılımı yapılarak açılır ve diğer terimler ihmal edilir se, lineer olmayan hareket denklemleri elde edilir. Bu yaklaşım, manevraların simülasyonunda iyi sonuçlar ver mektedir. X kuvveti incelendiğinde, çeşitli değişkenlere bağlı polinom tarzında bir çift fonksiyon olduğu görüle bilir. Y kuvveti ve N mom enti ise, aynı değişkenlerin polinom tarzında tek fonksiyonları olacaktır. Lineer ol mayan bu hareket denklemleri bilgisayar yardımı ile ko layca çözülebilir. Geliştirilen bilgisayar programında, denklemlerdeki hidrodinamik katsayılar çeşitli model deneylerinden elde edilerek çözüm yapılmaktadır. Bu çözüme göre, "Dönme Dai resi", "Zig-zag Manevra ve "Spiral Manevra `lar ın simü lasyonu yapılmaktadır. Dikkat edilmesi gereken en önemli husus ise kuşkusuz hidrodinamik katsayıları bulmak için yapılan deneylerin doğru ve hassas olarak yapılmasıdır. Çeşitli kuru luş ve kişilerce yapılan bu deneylerden Hy^A(Hydrc>-Aerodynamics La boratory) tarafından yapılan deneylerin sonuçları simülasyon hesabı için en uygun olanıdır. Bu çalışmada bu kuruluşun deney sonuçları kul lanılmıştır.