LEE- Mühendislik Yönetimi Lisansüstü Programı
Bu topluluk için Kalıcı Uri
Gözat
Yazar "Asan, Umut" ile LEE- Mühendislik Yönetimi Lisansüstü Programı'a göz atma
Sayfa başına sonuç
Sıralama Seçenekleri
-
ÖgeData driven positioning analysis of music streaming platforms(Graduate School, 2023-06-19) İncekaş, Ayşe Başak ; Asan, Umut ; 507201204 ; Management EngineeringTraditional methods of assessing brand positioning through customer surveys often yield biased responses and limited insights. Leveraging state-of-the-art NLP algorithms allows for a more comprehensive understanding of sentiment and underlying topics within user reviews. By extracting meaning and emotions from large volumes of text data, this approach offers a more efficient, cost-effective, and less biased method of evaluating brand positioning compared to traditional approaches. Building upon previous research that used for sentiment detection and classification, this study goes a step further by constructing separate topic models for positive, neutral, and negative reviews. This in-depth analysis of the emotional aspects of customer reviews on music streaming platforms provides valuable insights that can guide brand positioning decisions. This thesis explores the analysis of user reviews on competing music streaming platforms using the suggested methodology. The study acknowledges the increasing demand for music streaming platforms, with Spotify holding the largest market share, followed by Apple Music, Amazon Music and YouTube Music. Distinct topic models are created for positive, neutral, and negative reviews. Positive reviews highlighted various aspects of the music application, such as features, functionality, playlists, customization, and emotional associations with music. Neutral reviews encompassed opinions on music consumption, app-related challenges, music subscription services, advertising, monetization, and offline use. Negative reviews discussed general music activities and technical difficulties. Further analysis involved calculating the scores of each platform for each topic. The results indicated platform-specific associations with different topics. Nextly, the results of sentiment analysis and topic modelling are checked for accuracy using statistical methods. One method is chi-square analysis, which examines the relationship between user sentiment and star ratings. This helps to confirm the sentiment analysis results and understand how users' sentiment align with their ratings. Another technique used for validation is correspondence analysis, which is applied to the contingency table of survey results. A survey is created to gather to opinions on each platform including an extra platform called ideal brand, and evaluates each platform for each topic. These validation methods ensure the reliability of the findings. By employing data-driven methods for brand positioning, this study presents a novel approach that is taking place of traditional methods commonly used in assessing brand positioning. This approach leverages the data to provide more comprehensive and subjective evaluation. This data-driven approach offers a new perspective and a more precise comprehension of customer perceptions.
-
ÖgeEtik liderliğin çalışanların örgütsel sessizlik davranışı üzerindeki etkisinin liderlere duyulan güvenin aracılık rolü ile ölçümlenmesi(Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2023-06-19) Kurtoğlu Karaali, Büşra ; Asan, Umut ; 507201205 ; Mühendislik YönetimiKuruluşlar içinde liderlik uzun zamandır incelenen bir konudur ve genellikle olumlu ve yapıcı liderlik tarzlarını keşfetmeye odaklanmaktadır. Liderler, çalışanlar üzerinde doğrudan etkiye sahiptir ve üretkenlik, motivasyon, mutluluk ve bağlılık düzeylerini etkilerler. Liderlik yanında, güven, hem bireylerin hem de kuruluşların etkinliğini belirlemede kritik bir faktör olarak kabul edilmektedir. Araştırmalar, liderlere duyulan güvenin, çalışanlar arasında olumlu tutumlar ve davranışlar gibi sonuçlara yol açtığını göstermektedir. Güven, güçlü lider-çalışan ilişkilerinin temelini oluşturur ve açık iletişimi, iş birliğini ve psikolojik güven ortamını teşvik eder. Liderlerine güvenen çalışanlar, fikirlerini, endişelerini ve deneyimlerini daha kolay ifade ederler ve gelişmekte olan bir kurumsal kültüre katkıda bulunurlar. Güvenin olmadığı çalışma ortamında çalışanlar işyerinde görüşlerini ifade etmekten, endişelerini dile getirmekten veya bilgi ve uzmanlıklarını katkıda bulunmaktan kaçınırlar. Çalışanlar değerli bilgileri sakladığında, kuruluşun yenilikleri yakalama, sorunları ele alma ve sürekli iyileştirme kültürünü teşvik etme yeteneğini engeller. Örgütsel sessizlik olarak da adlandırılan bu olumsuz durum, inovasyon ve sorun çözme gibi kavramların önemli olduğu günümüz dinamik iş ortamında, önemli bir zorluk oluşturmaktadır. Liderlik alanında giderek daha fazla ilgi görmeye başlayan bir konu da etik liderliktir. Etik liderlik, etik davranışları, adaleti, şeffaflığı ve bütünlüğü teşvik eden davranışlar ve eylemlerden oluşur. Etik liderler, takipçilerine örnek teşkil eder, onları etik kararlar vermeye yönlendirir ve kuruluş içinde olumlu bir etik iklimi destekler. Etik liderlik üzerine yapılan araştırmalar artmakla birlikte, etik liderliğin kurumsal sessizlik üzerindeki etkisi henüz yeterince araştırılmamıştır. Bu çalışmanın temel amacı, etik liderlik, lidere duyulan güven ve kurumsal sessizlik kavramları arasındaki ilişkileri incelemektir. Bu amaç doğrultusunda öncelikle kavramlar ve boyutları derinlemesine incelenmiş ve esas alınacak tanımlar belirlenmiştir. Kapsamlı bir litreratür taraması sonucunda, ilgili kavramların başka hangi kavramlarla nasıl ilişkilendirildiği araştırılmış ve önerilen modelin yapısı ve kapsamı belirlenmiştir. Sonuç olarak çalışmada etik liderlik ile örgütsel sessizlik arasında lidere duyulan güvenin aracı etkisi olduğu hipotezi öne sürülmüştür. Önerilen ölçüm modellerini ve kavramlar arasındaki nedensel ilişkileri gösteren yapısal modeli sınamak amacıyla yapısal eşitlik modellemesi kullanılmıştır. Çalışmanın örneklemini, Türkiye'nin çeşitli sektörlerinde faaliyet gösteren işletmelerin Bilgi Teknolojileri (BT) departmanlarında tam zamanlı, yarı zamanlı ve stajyer olarak çalışanlar oluşturmaktadır. Kolayda örnekleme yaklaşımıyla ulaşılan katılımcılara ilk bölümde etik liderlik, lidere güven ve kurumsal sessizlik, ikinci bölümde ise demografik özelliklerle ilgili sorulardan oluşan bir çevrimiçi anket uygulanmıştır. Bilgi Teknolojileri alanına odaklanmanın nedeni, her alanın özelliklerindeki önemli farklılıklar nedeniyle daha güvenilir sonuçlar elde etmektir. Toplanan verileri analiz etmek için SPSS 28.0 ve LISREL 8.8 programlarından yararlanılmıştır. Veriler güvenirlik analizine tabi tutulmuş ve Cronbach Alfa katsayıları, liderlere güven, etik liderlik ve kurumsal sessizlik için hesaplanmıştır. Katsayılar sırasıyla 0,987, 0,983 ve 0,972 olarak elde edilmiştir. Bu sonuçlar kullanılan ölçeklerin iç tutarlılığının yüksek olduğunu göstermektedir. Analiz sonuçları, Etik Liderlik ile Lidere Duyulan Güven arasında güçlü bir pozitif ilişki, Lidere Duyulan Güven ile Örgütsel Sessizlik arasında negatif bir ilişki, ve Etik Liderlik ile Örgütsel Sessizlik arasında daha zayıf bir negatif ilişki olduğunu göstermiştir. Bu sonuçlar, Etik liderliğin Örgütsel Sessizlik üzerindeki etkisinin Liderlere Güven aracılığıyla gerçekleştiğini desteklemiştir. Bu araştırmadan elde edilen bulgular, BT yöneticileri ve liderleri için önemli çıkarımlar sunmaktadır.