Geleneksel Danslar(Tezli/Tezsiz) Lisansüstü Programı - Yüksek Lisans
Bu koleksiyon için kalıcı URI
Gözat
Yazar "Cömert, Nihal" ile Geleneksel Danslar(Tezli/Tezsiz) Lisansüstü Programı - Yüksek Lisans'a göz atma
Sayfa başına sonuç
Sıralama Seçenekleri
-
ÖgeArjantin Tango Temel Hareketlerinin Anatomik Analizi(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019) Altun, Rıza Özgür ; Cömert, Nihal ; 580541 ; Geleneksel Danslar ; Traditional DancesArjantin tango; yalnızca bir dans, müzik veya kültür elemanı olarak görülmez. Arjantin'e göç edenlerin taşıdığı pek çok farklı kültürün harmanlanmasıyla oluşmuş, başlı başına bir kültürdür. Tango dansçıları, ekseriyetle, bu dansı sahnede veya herhangi bir dans pistinde yapıp bitirdiği bir dans türü gibi değil, tüm ömrü boyunca sürdürdüğü bir alışkanlık olarak benimserler. Uzun dönemler boyu devam eden bir itiyat haline dönüşmesi ise beraberinde çeşitli fiziksel sorumlulukları taşımaktadır. Anatomik olarak uygun olmayan hareketlerin, duruşların uzun vadede önemli sağlık sorunları yaratacağı aşikârdır. Bu çalışmada tango dansının yapı taşı olan, dansçıların sıklıkla kullandığı veya çok sık kullanılmasa dahi farklı dans türlerinde rastlanmayıp, tangoya özgü karakteristik yapıya sahip temel tango hareketleri olan postura, abrazo abierto, abrazo cerrado, paso adelante, paso atras, paso al costado, pivote, paso cruce, la cruzada, ocho adelante, ocho atras, sacada, giro, enganche, gancho, boleo, pasada, passivo levantar, planeo, volcada ve colgada anatomik olarak incelenerek eklem hareket açıklığı değerleri tespit edilip yazıya alındı ve çalışmanın ekinde bu eklem hareketlerinin yapılmasını sağlayan ana kas gruplarına dair egzersiz önerileri sunuldu. Hareketlerin incelendiği başlıkların, Arjantin'in resmi dili olan İspanyolca ve yerel argosu olan Lunfardo temelinde kalması ile alanda henüz sabitlenmemiş olan terminolojinin gelişmesine bir katkı sağlamak amaçlandı.
-
ÖgeHalk Oyunlarının Sahnelenmesinde Dekor-kostüm Tasarım Ve Uygulama Yöntemi Üzerine Bir Çalışma(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 1996) Cömert, Nihal ; Şenel, Süleyman ; 53286 ; Geleneksel Danslar ; Traditional DancesDoğal ortamında eğlenmenin, bazı sosyal ilişkilerin ve duygu anlatımının bir aracı olarak işlev gören halk oyunları ; yapay bir ortam olan sahneye getirildiğinde, hem oynayan hem de izleyen için araç olmaktan çıkıp, amaç haline gelir. Bu durum ortamı ve işlevi değişen halk oyunlarımızda kaçınılmaz bazı değişikliklere yol açar. "Halk Oyunlarının Sahnelenmesinde Dekor-Kostüm Tasarım ve Uygulama Yöntemi Üzerine bir Çalışma" konulu bu tezde, tasarım ve uygulama aşamaları alt başlıkları ile açıklanmaktadır. Dekor ve Kostüm tasarımındaki aşamalarda. Oyunun tanımlanması, sahnenin tanımlanması, sahne teknik olanakları, sahne uygulama olanakları, dekor stilleri, dekor değiştirme teknikleri ve oyunun sunuş şekilleri gibi konular ele alınarak değerlendirilmekte ve problem olan noktalarda çözümler getirilmektedir. Dekor ve kostüm tasarımından sonra uygulama aşamasında izlenecek yol, sistemli bir şekilde açıklanmaktadır. Bu çalışmada, dekor tasarım aşamasında ele alınan sahne çizimleri, İstanbul Devlet Tiyatrosu Atatürk Kültür merkezi Büyük Salonu'na aittir. Çünkü, bu salon; Opera ve bale (dans) adına tasarlanmış en geniş teknik olanaklara sahip tek salondur.