İşletme Lisansüstü Programı
Bu topluluk için Kalıcı Uri
Gözat
Yazar "Altuğ, Tufan" ile İşletme Lisansüstü Programı'a göz atma
Sayfa başına sonuç
Sıralama Seçenekleri
-
ÖgeRekabetçi Kıyaslama Yöntemi Ve Bir Otomotiv Firmasının Satış Sonrası Hizmet Sistemine Uygulaması(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 1999) Altuğ, Tufan ; Barla, Semra Birgün ; 92570 ; İşletme ; ManagementRekabetçi kıyaslama sürecinde rekabet sadece doğrudan rakiplerle değil, aynı endüstri dalında veya herhangi bir sektörde örnek gösterilen bir şirketle girişilen mücadeledir. Rekabetçi kıyaslama bir seferlik bir proje değildir. İş çevresinin sürekli değişmesi sonucu şekillenen rekabet Rekabetçi kıyaslama bulgularının yeniden gözden geçirilerek hedef çıtasının yükseltilmesine neden olur. Rekabetçi kıyaslama bulguları en iyi uygulamaların göstergesi olduğu sürece kısa ve uzun dönem planlar için hareket noktası olurlar. Başkalarının nasıl başardıkları Rekabetçi kıyaslama çalışması sonrası Stratejik Kalite Hedeflerinin ortaya konmasında yönlendirici olmaktadır. Buna pazar ile ilgili hedefler de dahildir. Rekabetçi kıyaslama çalışması sadece içinde bulunan endüstri dalının değil, diğer alanlardaki en uygulamaları da rakip olarak kabul ettiği için vizyonun ve uzun dönem planların oluşturulmasında geniş bir bakış açısı sağlar. Rekabete dayalı rekabetçi kıyaslamada kuruluşun doğrudan rakibi olan kuruluşa ait ürünler, hizmetler ve iş süreçleri mevzu bahistir. Amaç rakiplerin ürünleri, süreçleri ve iş alamnda ulaştığı sonuçlar hakkında belirli bilgilerin elde edilmesi ve sonra bunların kendi kuruluşundakilerle karşılaştırılmasıdır. Fonksiyonel Kıyaslama kuruluşun doğrudan rakibi olan veya olmayan kuruluşların ürünlerinin, hizmetlerinin ve süreçlerinin incelenmesini ele alır. Amaç kıyaslama uygulamasına gidilecek belirli bir konuda mükemmel olduğu herkesçe kabul edilen herhangi bir kuruluştaki en iyi uygulamaları öğrenmektir. Rekabetçi kıyaslama çalışmalarında tecrübeli şirketler, Toplam Kalite programının yerleştirilmesi ile Kıyaslama arasında birbirine bağlı bir etkileşim tespit etmişlerdir. Bunun ilk nedeni kalite inisiyatifi ile yönlendirilen bir değişim, Kıyaslama çalışmaları için bir başlangıç teşkil eder. Toplam Kalite Yönetimi tekniklerinin hepsinde olduğu gibi kıyaslama çalışmasının sonunda ortaya çıkacak analiz sonuçları, bulgular ve öneriler öncelikle Vlll üst yönetim tarafından kabul görmelidir. Üst yönetim bu konudaki kararlılığı önemlidir ve bu sağlandıktan sonra iyileştirmeye ve hareket planlarının hazırlanmasına başlanabilir. Rekabetçi kıyaslamada amaç sektörde olsun veya olmasın ilgili süreçte üstün performans gösteren kuruluşların ve uygulamalarının saptanması ve bu uygulamaların adaptasyonu ile pazarda uzun dönem rekabet üstünlüğünün sağlanmasıdır.