Bu çalışmada, demirlenmiş olan bir geminin yatay düzlemdeki hareketleri (boyuna öteleme, yanal öteleme ve yunuslama) ile zorlayıcı dış kuvvetlerin (akıntı, rüzgar, dalgalar) etkisinin hesaba katıldığı matematiksel bir model incelenmiştir. Boyuna öteleme hareketi yaptığı düşünülen silindirik duba problemi ise çeşitli sayısal yöntemlerin hareket denkleminin çözümünde kullanılabileceği, dalga sürüklenme kuvvetinin hesaplanabileceği ve demirleme hattının statik çözümünün yapılabileceği bir sistem olup, pratik anlamda uygulamaya geçmek için zemin oluşturmaktadır. Çeşitli zorlayıcı frekans değerlerinde ve çeşitli dalga yükseklikleri için elde edilen dalga sürüklenme kuvvetlerinin etkisiyle sistemin dengesinin nasıl bir hal alacağı sırasıyla, dördüncü dereceden Runge-Kutta ve Adams-Bashforth-Moulton Yöntemleri kullanılarak hareket denkleminin çözülmesi ile ortaya konup, birbirleri ile karşılaştırılmışlardır.