Müzikoloji Lisansüstü Programı - Yüksek Lisans
Bu koleksiyon için kalıcı URI
Gözat
Yazar "Emiralioğlu, Afşin" ile Müzikoloji Lisansüstü Programı - Yüksek Lisans'a göz atma
Sayfa başına sonuç
Sıralama Seçenekleri
-
Öge12-15 Yaş Grubu Çocukların Müzik Eğitiminde Kullanılan Basit Halk Ezgilerinin Incelenmesi(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 1997) Ayaz, Hakan ; Emiralioğlu, Afşin ; 64219 ; Müzikoloji ; Musicologyİlköğretimde kullanılan basit halk ezgilerinin incelenmesi" konulu bu çalışma, çocuk müziklerinde kullanılan "halk ezgileriyle" sınırlı tutulmuştur. Çocuklar üstün yetenekli ve normal yetenekli olmak üzere iki şıklı düşünülmüştür. Çalışma ilköğretim öğrencisi normal yetenekli çocuklar bazı alınmak suretiyle yapılmıştır. Üstün yetenekli çocuklar için ise, veli ve öğretmenlere yol gösterici pedagojik bilgilere yer verilmiştir. Çocukların yaşları, kas yapılan, ilgileri tesbit edilmiştir. Ergenlik dönemi geniş olarak ele alınmıştır. Ergenlik dönemiyle ilgili olarak hem psikolojik veriler artarılmış, hem de 12 - 15 yaşlar arasında bulunan yaklaşık 600 kadar öğrenciye yazılı test uygulanmıştır. Bu araştırmadaki amaç, üzerlerinde uygulama yapılan çocukları daha yalandan tanımaktadır. Bu sayede konusu daha çok sevgi ve aşk üzerine olan "halk ezgilerinin" özelde ergen, genelde ise, tüm ilköğretim çocukları açısından bir incelemesini yapmaktır. Çalışmada amaç, ilköğretimde kullanılan ya da kullanılmış halk ezgilerinin bir dökümünü yapmak değil, amaç, çocuklara eğitim müziği olarak uygulanana basit halk ezgilerinin çocuk müzik kriterleri açısından yerini ve değerini saptamaktır. Araştırma; inceleme, gözlem ve röportaj yöntemleri kullanılmak suretiyle yapılmıştır. Bu çalışmada ele alman ezgilerin çoğunun, söz, ritm ve melodik açılardan çocuklar için uygun oduğu tesbit edilmiştir. Ancak istisnalara, özellikle de söz açısından bazı müşküllere de rastanmıştır. İncelemede çocuklara öğretilebilecek halk ezgilerinin taşıması gereken özelliklere de bol bol işaretler vardır.
-
ÖgeMüziğe Sosyolojik Yaklaşım(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2001) Yarar, Alev ; Emiralioğlu, Afşin ; 107349 ; Müzikoloji ; MusicologyBu çalışma, müziğe sosyolojik bakış bağlamında, Almanya'da Frankfurt Üniversitesine bağlı, 1950-1960 yıllan arasında Alman toplumsal düşüncesi üzerine, önemli bir etki yapmış olan Frankfurt Okulu'nu ele almıştır. Ayrıca, içeriğinde popüler müziğe yaklaşımları açısından, okul üyelerinden filozof ve müzik adamı olan Adorno'dan bahsedilmiştir. Frankfurt Okulu' nun çizgisinin temelinde üç ayak vardır. Biri Alman idealizmi, diğeri Marksist toplum teorisi ve buna bağlı olarak da Freud ve Psikanaliz Kuramıdır. Bütün bu yaklaşımlara, eleştirel bir bakışla yaklaşan Frankfurt Okulu, kendine has bir çizgi oluşturmuştur. Bu eleştirel yaklaşımından dolayı, "Eleştirel Teori" adım almıştır. Bir dördüncü ayağı da sanattır. Frankfurt Okulu, sanat anlayışlarım incelemiş ve sorgulayan bir tavır sergileyerek, ortaya koyma çabasım göstermiştir. Bu da en belirgin müzik alanında ortaya çıkmıştır. Okulun üyelerinden, toplumbilimci, Theodor Adorno, müzik alanında küçük yaşlardan itibaren çalışan tek üyedir. Popüler müziğe ciddi yaklaşımları olmuş, atonal müzik üzerine incelemelerde bulunmuştur. 1920'lerin Viyana' sında ki Schoenberg Modern müzik okulunun atonal tekniklerinden çok şeyler öğrenmiş; bu okuldan yana olan bir müzisyendir. Klasik müziğin ve popüler müziğin hemen hemen her yönüyle ilgili konulardan yazılar yazmış ve "atonal" üslup izlerini yazılarına da yansıtmıştır. Müzikle bu denli içli dışlı oluşu ve toplum bilim sorunlarıyla ilgilenmesi Adorno'nun müzik sosyolojisi alanında derinleşmesini de beraberinde getirmiştir. Çalışma, müzik endüstrisi başlığı altında devam ederek, ülkemizde, bugün müzikte gelinen noktaya (arabesk ve popüler müzik anlamında) bakabilmek adına, Osmanlı'dan bu yana gerçekleştirilen müzik anlayışları (müzik politikaları) ele alınmıştır. Çoğu zaman, müziksel devrimlerin, toplumsal devrimler kadar etkili olabildiği, her toplumun bir müzik anlayışına sahip olması ve müziksiz bir toplumun düşünülemeyeceğinden yola çıkılarak, çalışma müzik ve sosyoloji ilişkisi bağlamında sona erdirilmiştir.