FBE- Konstrüksiyon Lisansüstü Programı - Yüksek Lisans
Bu koleksiyon için kalıcı URI
Gözat
Yazar "Akgün, Gökçe" ile FBE- Konstrüksiyon Lisansüstü Programı - Yüksek Lisans'a göz atma
Sayfa başına sonuç
Sıralama Seçenekleri
-
Öge2x400 Ton Portal Kren Tasarımı Ve Sayısal Yöntemle Analizi(Fen Bilimleri Enstitüsü, 2013-09-13) Akgün, Gökçe ; Gerdemeli, İsmail ; 10015525 ; Konstrüksiyon ; ConstructionGünümüzde, çoğunlukla gemi inşa endüstrisinde olmak üzere birçok alanda portal krenlere ihtiyaç duyulmaktadır. Gelişen teknolojiyle birlikte inşa edilen yapıların boyutları da büyümektedir. Bu yapıların inşasında genellikle ağır yüklerin kaldırılması için portal krenler tercih edilmektedir. Krenler, işletmelerin ihtiyaçları doğrultusunda tasarlanmaktadır. Krenin kaldırması gereken ağırlık, kaldırma yüksekliği, krenin yük kaldırma ve yürüme hızı, çevre koşulları gibi doneler önceden bilinmelidir. Bu çalışmada işletmenin ihtiyaçları tespit edildikten sonra, krenin FEM ve DIN normlarına göre sınıflandırması yapılmıştır. Daha sonra yine bu normlara göre kreni oluşturan temel elemanlar (halat donanımı, makaralar, kanca, tekerlekler ve raylar) seçilmiştir. Çalışma esnasında krene çeşitli yükler etkimektedir. Krene etkiyen en temel yük krenin kendi ağırlığıdır ve bunun yanı sıra çalışma yükü, rüzgar yükü ve dinamik yükler de krene etkimektedir. Krene etkiyen bu yükler sonucunda krende gerilmeler meydana gelir. Krene ait ana kiriş ve kanca blokunda meydana gelen maksimum gerilmeler analitik hesaplar ile hesaplanmıştır. Oluşan bu gerilmelerin emniyet sınırları içerisinde kalıp kalmadığı kontrol edilmiştir. Çağımızda çoğu mühendislik probleminin çözümünde sayısal yöntemlerden faydalanılmaktadır ve bunlar arasında en yaygını sonlu elemanlar yöntemidir. Bir sonraki adımda ise kreni oluşturan çelik konstrüksiyonlar (ana kiriş, kanca bloku, mafsal bacak, rijit bacak, gergi kirişleri, denge kirişleri, bojiler) bir çizim programı yardımıyla modellenmiştir. Kanca bloku ve ana kirişin ayrı olarak, bir analiz programı yardımıyla sonlu elemanlar yöntemi kullanılarak analizleri gerçekleştirilmiştir. Ardından tüm çelik konstrüksiyonlar montajlanmış ve analiz tekrar gerçekleştirilmiştir. Çalışmada; yapılan analizler sonucunda elde edilen gerilme değerleri irdelenmiş, tasarımda bazı bölgelerin uygun şekilde revize edilmesi gerektiği belirlenmiştir ve analitik hesaplamalar sonucu elde edilen sonuçlar ile sonlu elemanlar yöntemiyle elde edilen sonuçlar karşılaştırılmıştır.