FBE- İnşaat Mühendisliği Lisansüstü Programı - Yüksek Lisans
Bu koleksiyon için kalıcı URI
Gözat
Yazar "Abdullah, Ruba Safi" ile FBE- İnşaat Mühendisliği Lisansüstü Programı - Yüksek Lisans'a göz atma
Sayfa başına sonuç
Sıralama Seçenekleri
-
ÖgeIntegrated corridor management operation strategies(Fen Bilimleri Enstitüsü, 2018) Abdullah, Ruba Safi ; Atahan, Ali Osman ; 498117 ; İşletme Mühendisliği ; Civil EngineeringTrafik tıkanıklıkları kentsel ulaşımda önemli bir sorun olarak görülmekte ve araştırmacılar halen mümkün olan hafifletme önlemleri aramakta ve çözümler teknoloji gelişimiyle ve geçmiş deneyimlerden gelen kullanıcı davranışlarını daha iyi anlamak yoluyla geliştirilmektedir. Bu çalışma, tekrarlı olmayan olay koşullarında koridor kapasitesini arttırmak için Entegre Koridor Yönetimi (ICM) döneminde operasyonel stratejilere incelemektedir. Diğer yönetilerin sorunu, kurumsal engeller ve geleneksel uygulamalar gibi birçok nedenden dolayı planlamakta ve diğer ulaşımlardan izole olarak her bir sistemle uğraşmaktadır. Dolayısıyla bu koşullarda, yönetim önlemleri genellikle bir alt sistem performansını ve diğer sistemi ekonomik olarak geliştirir. Bu nedenle, tıkanıklığın yarattığı etkiyi karşılamak için yaratıcı bir yaklaşım veya çözüm geliştirilmelidir. Entegre Koridor Yönetimi (ICM), Gelişmiş Trafik ilişkisini göz önüne almıştır. Yönetim Sistemleri (ATMS), ulaşım koridorları için ayrıntılı seyahat verimliliği, güvenilirliği ve emniyet için kapsamlı bir karmaşık çalışma konsepti sunmaktadır. Son zamanlarda ICM yaklaşımı, daha fazla dikkat çekmiş olup şehir trafiğini aşırı yoğunluk altında düzenlemenin umut verici bir aracı gibi görünmektedir. Sistematik izlenmesi, arterin sürekli olarak trafik koşullarının izlenebilmesi, aynı anda sinyalleşmiş kavşaklardan gelen trafik verilerinden sistemin olay bazlı yüksek çözünürlüklü toplanması yoluyla gerçek zamanlı olarak performans ölçümleri çıkarması veya üretmesine imkan vermektedir. ITS teknolojilerinin geliştirilmesi, destek verisinin bulunması ve çok yönlü kurumsal yapı, ICM'yi hem yararlı hem de mümkün kılmaktadır. Otoyol, arter ve transit optimizasyon stratejileri, çoğu kurum tarafından olay bazında yönetilmekle birlikte tüm dünyada yaygın şekilde kullanılmaktadır. ITS teknolojilerinin geliştirilmesi, destekleyici verilerin bulunabilirliği ve çok yönlü kurumsal yapısal üretimin yapılmasıyla ICM hem faydalı hem de uygulanabilirdir. Otoyol, arter ve transit optimizasyon stratejileri, çoğu kişi tarafından olay bazında yönetilmekle birlikte tüm dünyada yaygın şekilde kullanılmaktadır. ICM stratejilerini uygun bir şekilde uygulayarak, bu koridorları yönetmek için sorumlu kurumlar trafik tıkanıklığını hafifletebilir ve genel verimliliği artırabilirler. Ayrıca, ulaşım alternatifleri hakkında sürücülere bilgi verilmesi, yolculukların daha az sıkışık güzergahlara, moda veya gün aralıklarına yeniden dağıtımını teşvik edebilir, tıkanıklığın azaltılmasına katkıda bulunur ve sürücülere daha fazla hareketlilik ve artan güvenlik sağlar. Entegre Koridor Yönetimi'nin (ICM) amacı, ulaşım ağının ana koridorlarında kişilerin ve malların hareketliliğini önceden ve verimli bir şekilde nasıl gerçekleştirebileceklerini (ITS) akıllı ulaştırma sistemleri teknolojilerinin yenilikçi ve birçok stratejiyle gösterdiği ICM mevcut altyapıyı optimize etmeyi ve ilave transit kapasite (otobüs, demiryolu, hızlı otobüs taşımacılığı (BRT) vb.) ve diğer düşük kapasiteli koridorlardan yararlanmayı amaçlamaktadır. Pik saatlerde düşük trafik tıkanıklığı, çoğunlukla kentsel alanlar için yaygın olarak görülmektedir. Bu sebeple kentsel trafik tıkanıklığını azaltmak için en uygun trafik kontrol planlarının uygulanması mevcut altyapının operasyonel verimliliğini en üst düzeye çıkaracak ve özellikle inşaat yüksek maliyeti veya mevcut arazinin eksikliği nedeniyle ek bir yol yapımı imkânsız olduğunda faydalı durumlarda çözüm önerileri yapmaktadır. Tüm ulaşım alt sistemlerinin yönetimini koordine ederek yönetmek ve işletmek için koridor genelinde hareketliliği artırma potansiyeline sahip daha etkili bir yaklaşım önerilmiştir. ICM yaklaşımı, operatörler veya paydaşlar arasında entegre ve işbirliğine dayalı politika gibi farklı faaliyetleri kapsayabilir; koridor yönetimi için bir operasyon konsepti geliştirmek; şebeke işletimcileri ve paydaşlar arasındaki iletişim; ağ kavşak performansını arttırmak; gerçek zaman bilgisini dağıtma (alternatif yollar veya şebekeler, seyahat zamanı vb.); büyüme yönetimi; olay yönetimi, yinelenen ve tekrarlanmayan tıkanıklıklar için tıkanıklık yönetimidir. Bu bütünsel yaklaşım, entegre koridor yönetimi (ICM) olarak raporlanmaktadır. Entegre Koridor Yönetimi yakın zamanda giderek daha fazla ilgi görmüş olup kentsel trafik sıkışıklığının azaltılması için umut vaat eden bir sistem gibi görünmektedir. Bir olayı veya bir olayı ele alan en yaygın yaklaşımlardan biri, trafiği bitişik / paralel güzergahlara yönlendirme stratejisidir ve bu çalışma, yönlendirilen akışın altında sinyalize edilmiş ağın yeniden optimize edilmesinin etkileri üzerine odaklanmıştır. Kavşak kapasitesine dayalı ve HCM tabanlı operasyonlar analizinin yanı sıra sinyal zamanlamasını modelleme ve optimize etme konusunda uzmanlaşmış bu araç, bir makro simülasyon aracı ve sinyal zamanlama optimizasyonu da, bu çalışmada (Synchro 8) kullanılmıştır. Bu araçları kullanarak farklı senaryolar test edilmiştir. Her durumun için sinyal zamanlama modelleri yoluyla bir karşılaştırma yapılmıştır. Sonuçlar, koridor performansıyla ICM stratejileri arasında doğrusal bir ilişki olduğu varsayımı güçlendirmiştir. Bu çalışma, yönlendirici trafik akışları altında sinyalize edilmiş ağın yeniden optimize edilmesinin dolaylı etkilerini araştırmaya odaklanmıştır. Veriler, en yoğun dönemlerde toplanmış ve sabah pik dönemi olarak iki periyota (sabah 07: 00-10: 00) ve akşam pik dönemi olarak (16: 00- 19:00) ayrılmıştır. Çalışma ağındaki trafik koşullarını taklit etmek için bu 6 saat içinde en yoğun saati belirlemiştir. Elde edilen verileri ve SYNCRO 8 modelleme yazılımını kullanarak, bu araç sinyal zamanlamasını modelleme ve optimize etme konusunda uzmanlaştı. ICM stratejisini analiz etmek ve değerlendirmek için beş operasyonel senaryo bu çalışmada test edilmiştir. Her senaryoda, koridor ağı gecikmesi, SYNCRO yüzdelik yöntemi kullanılarak hesaplanırken, kavşak gecikmesi iki yöntemle, SYNCRO yüzdelik yöntemi ve HCM'nin Bölüm 9'da belirtilen HCM yöntemi ile elde edilmiştir. Kavşaklarda gecikme ile ilgili olarak, iki hesaplama yönteminin sonuçlarını gözlemlemek ve analiz etmek, arakesit gecikmenin, tekrarlayan tıkanıklık veya olayla ICM operasyon stratejilerini uygulayan deneysel senaryolarda ICM stratejilerini uyguladıktan sonra daha az olacağına işaret etmektedir. Bir olay durumunda herhangi bir şey yapmamak senaryosu ile karşılaştırıldığında, ilk ICM senaryosundaki toplam gecikme, yönlendirilen akışın %10 altında sinyal zaman planını yeniden optimize ettikten sonra %25 oranında azaltıldı. Sinyalleri yönlendirilen hacimlerin %20 altına düşürdükten sonra belirlenen toplam gecikme %40 oranında azaldı. Son olarak, %46, sinyal zamanlamasının, saptırılmış akımın %30'u altında ayarlanmasından sonra elde edilen toplam gecikmenin azalan yüzdesi idi. Bu, ICM operasyon stratejilerini sırasıyla (%21, %34, %40) kullanan senaryolarda düşüş gösteren toplam seyahat süresine de yansımıştır. Sonuçlar, ilk senaryoda %6, ikinci senaryoda %7 ve son senaryoda %16 azaldığını gösteren ICM işletme stratejilerinden etkilenen başka bir verimlilik parametresidir (MOEs). Önceki önlemlere ek olarak, ICM işletme stratejileri, modern büyük şehir trafik ağlarında kritik sorunlar olarak görülen hem ekonomik konularda hem de çevresel konular üzerinde önemli bir etkiye sahip, daha az yakıt tüketimine neden olabilmektedir. Bundan dolayı çıktılar, ICM işletme stratejilerinin uygulanması sırasında yakıt emisyonunun azalacağını açıkça göstermiştir. Önceki bölümlerde elde edilen sonuçlar, koridor ortalama hızı ve hizmet seviyesi (LOS) kesişimi önemli ölçüde değişmese de, koridor ortalama seyahat süresi, ortalama gecikme, yakıt emisyonu ve tüketim gibi bazı performans endeksleri veya ölçümleri hipotezi desteklemektedir. Gelişmiş yolcu bilgi sistemlerini ve bir etkinlik etrafında alternatif güzergahları seçme kabiliyetini dağıtarak, yönlendirici akımlar altında koridordaki sinyalize kavşakları yeniden en iyi duruma getirmektedir. Bu çalışmanın bulguları, ICM işletme stratejilerinin koridor performansını ve ICM stratejileri arasında doğrusal bir ilişki varsayımı haklı olduğuna işaret eden koridorun etkinliğini (MOEs) belirgin bir şekilde etkiler. Araştırma çalışmalarına ek olarak, trafiği komşu / paralel güzergahlarda yönlendirme stratejileri gibi bir olayın ele alınmasında en yaygın yaklaşımlarda dahi ICM'nin yaklaşımı altında daha etkili olacağını gösterdi. Aslında, entegre koridor yönetimi, ağ sahipleri tarafından kabul edilen, kendi sistemleri arasında uygun bağlantılar bulunan bir dizi işletimsel yöntem olarak kullanılabilmektedir.