LEE- Ulaştırma Mühendisliği-Doktora
Bu koleksiyon için kalıcı URI
Gözat
Konu "Dinamik yükler" ile LEE- Ulaştırma Mühendisliği-Doktora'a göz atma
Sayfa başına sonuç
Sıralama Seçenekleri
-
ÖgeLif katkılı beton yol kaplamalarının dinamik yükler altındaki yorulma davranışının incelenmesi(Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2024-01-23) Kanbak, Cumhur ; Atahan, Ali Osman ; 501032401 ; Ulaştırma MühendisliğiTam derzli beton yollarda derzlerden süzülen yağmur suları veya drenaj sularından kaynaklı kaplama altındaki temel tabakasında yumuşama meydana gelmektedir. Yollardan araçların sürekli geçişi ile birlikte, yağmur suları derzlerden geri yüzeye çıkmaktadır, bu çıkışları esnasında su ile birlikte, temel tabakasında ince taneli zeminleri, ve kumlarıda yüzeye çıkarmaktadır. İnce tanelerin ve kumların yüzeye çıkması sonrası temel tabakasında boşluklar oluşmaktadır. Tekrar eden trafik geçişleri esnasında bu durum sürekli tekrarlanır ve zamanla temel tabakasındaki boşluklar daha da artar. Bu arada oluşan mekanizmaya hydropomping mekanizmasıdır. Temel tabakasında meydana gelen boşalmalar sonucunda da, araçların tekrarlı geçişleri esnasında derz bölgelerinde kısa zamanda oluşan çatlaklar beton kaplamanın hizmet ömrünü kısaltabilmektedir. Bu çalışma kapsamında, türkiyede özellikle karadeniz bölgesinde bulunan köy yollarında , ilgili belediyeler , il özel idarelerinde ve kgm şartnamelerinde bu konuyla alakalı herhangi bir bilgi yer almamaktadır.