Bu çalışmada literatürdeki en temel üç değer sistemi olan Rokeach, Values and Lifestyle System ve List of Values incelenerek, tüketici değerlerine dayalı pazar bölümlendirmesinin uygunluğu üzerine çalışılmıştır. Çalışmada tüketici değerlerini, tüketim davranışlarını ve yaşam tarzlarını derinlemesine anlamak amaçlı keşfedici, tüketici değerlerine dayalı pazar bölümlendirmesi yapabilmek ve istatistiki açıdan anlamlı farklılıkları ortaya çıkarmak amaçlı tanımlayıcı iki araştırma yöntemi kullanılmıştır. Literatürdeki mevcut sistemler ışığında tüketici değerleri ve yaşam tarzları belirlenirken, keşfedici araştırma kısmından da pazar segmentasyonundaki en temel değişkenlerden birisinin sağlık olduğu görülerek çalışma modeline entegre edilmiştir. Faktör analizi ile bu değerler arasında istatistiki olarak anlamlı bir gruplama yapılmış ve kümeleme analizi ile de uygun pazar segmentleri belirlenmiştir. Nihai olarak bulunan altı ana pazar segmentinin yeniliçiliğe bakışı, tüketim davranışları ve pazar için yeni bir ürün kategorisi olan “Fonksiyonel İçecekler”i benimseme düzeyleri incelenerek birbirlerinden farklılıkları belirlenmiştir. Sonuçları literatürdeki çalışmalarla karşılaştırdığımızda, önerilen yöntemlerle bulunan pazar segmentlerinin istatistik açısından uygunluğu gözlenmiştir.