FBE- Mekatronik Mühendisliği Lisansüstü Programı - Yüksek Lisans
Bu koleksiyon için kalıcı URI
Gözat
Sustainable Development Goal "Goal 11: Sustainable Cities and Communities" ile FBE- Mekatronik Mühendisliği Lisansüstü Programı - Yüksek Lisans'a göz atma
Sayfa başına sonuç
Sıralama Seçenekleri
-
ÖgeMakine öğrenmesi ve derin öğrenme yöntemleri ile dizel motor turbo kompresör sisteminin modellenmesi(Fen Bilimleri Enstitüsü, 2020) Can, Yusuf ; Gökaşan, Metin ; Mekatronik Mühendisliği Ana Bilim DalıDizel motorlar, 130 yıla yakın bir süredir kullanılmaktadır. Dizel motorlarda kullanılan motorin yakıtının genellikle benzin fiyatına göre daha ucuz olması, aynı özelliklere sahip olan benzinli bir motorla kıyaslandığında yaklaşık olarak %30 daha az yakıt harcaması, motorinin tutuşma sıcaklığının benzinin tutuşma sıcaklığından daha yüksek olduğu için yangın tehlikesinin daha az olması, benzinli motorlarda verimin %25-30 civarında olmasına rağmen dizel motorlarda bu değerin %40 oranında olması gibi önemli avantajlar sebebiyle dizel motorlar günümüzde çok fazla tercih edilmektedir. Dizel motorların tarihi 18.yüzyılın sonlarına dayanıyor olsa da dizel motorların bilgisayar ortamında modellenmesi ve kontrolü yaklaşık olarak son 20-30 yıllık bir dönemi kapsar. Dizel motorun bilgisayar ortamında matematiksel modellenmesi ile bu dizel motorun sahip olduğu fiziksel yapı bilgisayar ortamına aktarılarak gerekli hesaplamalar ve testler yapılabilir. Burada tüm fiziksel ve kimyasal süreçler kapsamlı bir şekilde ele alınabilir. Modelleme yapılırken motorun sahip olduğu bütün özellikler doğru biçimde bilgisayara aktarılmalıdır. Motoru doğru bir şekilde modellemek, motorun otomatik kontrolü için motorun en verimli ve etkin şekilde çalışmasını sağlayan kontrolörlerin en uygun biçimde tasarlanmasını, laboratuvar ortamında oluşturulamayan fiziksel şartları bilgisayar ortamında simüle etmeyi ve diğer birçok test ve hesaplamaların yapılmasını sağlar.