FBE- Kontrol ve Otomasyon Mühendisliği Lisansüstü Programı - Doktora
Bu koleksiyon için kalıcı URI
Gözat
Yazar "Demirci, Murat" ile FBE- Kontrol ve Otomasyon Mühendisliği Lisansüstü Programı - Doktora'a göz atma
Sayfa başına sonuç
Sıralama Seçenekleri
-
ÖgeSliding mode disturbance observer and adaptive optimal control allocation method for stability control of road vehicles(Fen Bilimleri Enstitüsü, 2014) Demirci, Murat ; Gökaşan, Metin ; 363552 ; Kontrol ve Otomasyon Mühendisliği ; Control and Automation EngineeringBu çalışmada, yol taşıtı stabilite kontrol sistemlerinde eyleyicilerin koordinasyonu için kullanılmak üzere yeni bir uyarlamalı optimal kontrol atama metodu ile taşıt dinamik kontrolü için kayma kipli bozucu gözleyicileri önerilmiştir. Konvansiyonel kontrol atama metotlarından farklı olarak kararlılığı ve yakınsaklığı ispatlanmış bir metot önerilmekte ve bu metot ile kontrol atama optimizasyon problemlerinin her kontrolcü çevriminde çözüm gereksinimi ortadan kaldırılmaktadır. Bununla birlikte çok girişli-çok çıkışlı dinamik sistemleri birbirinden bağımsız ve birbirini etkilemeyen tek girişli-tek çıkışlı dinamik sistemlere dönüştürmek için çok girişli-çok çıkışlı kayma kipli bozucu gözleyici önerilmiş ve performansı yol taşıtı dinamik kontrol problemine uygulanarak test edilmiştir. Önerilen kayma kipli bozucu gözleyicileri ve uyarlanabilir kontrol atama metodu entegre taşıt stabilite kontrol sistemlerinin geliştirilmesinde kullanılmış ve performansları hem elektrikli araç hem de konvansiyonel araç uygulamalarıyla test edilmiştir. Önerilen algoritmalar CarSim üzerinde modellenmiş Fiat Foblo aracı üzerinde test edilmiştir. Test sonuçları göstermektedir ki, önerilen uyarlamalı kontrol atama metodu, araç stabilite kontrolünde kullanılan eyleyicileri optimal bir şekilde koordine edebilmekte ve önerilen kayma kipli bozucu gözleyiciler de modelleme ve parametre belirsizliklerine bağlı bozucular ve harici bozucuları başarılı bir şekilde engelleyebilmektedir. Ayrıca önerilen entegre taşıt stabilite kontrol sistemlerinin kritik sürüş manevralarında taşıtın stabilite ve tutunmasını sağlamada oldukça başarılı olduğu testlerle gösterilmiştir.