FBE- Gemi İnşaatı ve Gemi Makineleri Mühendisliği Lisansüstü Programı
Bu topluluk için Kalıcı Uri
Gemi İnşaatı ve Gemi Makinaları Mühendisliği Ana Bilim Dalı altında bir lisansüstü programı olup, yüksek lisans ve doktora düzeyinde eğitim vermektedir.
Gözat
Yazar "Anik, Selahaddin" ile FBE- Gemi İnşaatı ve Gemi Makineleri Mühendisliği Lisansüstü Programı'a göz atma
Sayfa başına sonuç
Sıralama Seçenekleri
-
ÖgeGemi inşaatında kaynak işleminin mekanizasyonu(Fen Bilimleri Enstitüsü, 1991) Güntay, Mehmet ; Anik, Selahaddin ; 14373 ; Gemi İnşaatı ve Gemi Makinaları MühendisliğiGemi ve Deniz yapılarında kullanılan çelik malzemeler de özellikle kaynak teknolojisinin gelişimi ile kaynak çat lamalarının önlenmesi, ve soğuk ortamlarda sünek davranış gösterecek şekilde geliştirilmeleri önem kazanmıştır. Bil hassa daha az malzeme kullanılarak (Mukavemet/ Ağırlık oranı artırılarak) Mukavemetleri artırılacak yönde fakat çok düşük sıcaklıklarda belirli bir sünekliğe sahip tehlikesizce kaynak edilebilir çeliklerin gelişimi önem kazanmıştır. önceleri metaller kaynak edilebilir veya edilemez diye sınıflandırılırken, günümüzde kaynak kabiliyeti üzerinde durulmaktadır. Bu nedenle mevcut kaynak yöntemlerinin geliştirilmesi ve yenilerinin bulunması yolunda yapılan araştırmalar ve çabalar büyük bir hız kazanmıştır. Günümüzde en büyük gelişme olanağı bulan kaynak yön temleri MIG-MAG ve tozaltı kaynak yöntemleridir. Tozaltı kaynak yöntemi tam mekanize edilmiş kaynak için tipik bir örnektir. Burada ilave metal kaynak yerine yalnız otoma-r tik olarak gelmemekte, aynı zamanda uygun donanımlarla kaynak kafası ile iş parçası arasında izafi bir hareket de sağlanmaktadır. Tozaltı kaynağında birden fazla tel beslemeli sistemlerin uygulanmasıyla kaynak hızı önemli ölçüde artırılmaktadır. Hemen hemen bütün eritme kaynak yöntemlerinin uygulama alanı bulduğu gemi inşaatında MIG-MAG kaynak yöntemi günümüzde bir yere sahiptir. örtülü elektroda nazaran daha yük sek bir erime gücüne, ve diğer tel sürme tertibatlı yöntemlere nazaran da her pozisyonda uygulanabilme özelliğine sahiptir. Orta büyüklükteki bir gemi de dahi kilometrelerce kaynak dikişinin varlığı bu iki özelliğin bu endüstri dalın da ne derece önemli olduğunu ortaya koymaktadır. Gemi inşaatında ilk adımlardan biri malzemelerin kesilerek imalata hazırlanmasıdır. Günümüzde malzemelerin kesilerek imalata hazırlanmasında otomatik kesme makinaları kullanılmaktadır. Optik ve nümerik kontrollü oksijenle kesme makinaları kullanıma girerek başarı ile uygulanabilmektedir. Böylece kesim işleminde sürat ve kalite bakımın dan önemli gelişmeler sağlanmıştır. Yüksek yatırım maliyeti ve pahalı gazların kullanılma sı itibariyle "Plazma Ark" ile kesme oksijenle termik kesme ve bunun değişik uygulamalarının sonuç vermediği durumlarda başarı ile uygulanabilmektedir. Plazma ark ile kesme yöntemi tüm elektrik iletkenlerine, yani metallerin kesilme işleminde kullanılabilmektedir.