FBE- Gemi İnşaatı ve Gemi Makineleri Mühendisliği Lisansüstü Programı
Bu topluluk için Kalıcı Uri
Gemi İnşaatı ve Gemi Makinaları Mühendisliği Ana Bilim Dalı altında bir lisansüstü programı olup, yüksek lisans ve doktora düzeyinde eğitim vermektedir.
Gözat
Yazar "Akyıldız, Hakan" ile FBE- Gemi İnşaatı ve Gemi Makineleri Mühendisliği Lisansüstü Programı'a göz atma
Sayfa başına sonuç
Sıralama Seçenekleri
-
ÖgeGemilerin iki boyutlu hidroelastisite teorisi için genel hesaplar(Fen Bilimleri Enstitüsü, 1990) Akyıldız, Hakan ; Belik, Ömer ; 14212 ; Gemi İnşaatı ve Gemi Makinaları MühendisliğiDalgalardan dolayı oluşan zorlanmalar, dövünme gibi geçici dinamik yüklerin etkisi ile büyük boyutlara ula şırlar. Bu zorlanmalar, deniz sürekli olarak değişen, an cak olasılık hesapları ile tanımlanabilen bir ortam ol duğundan çoğu hallerde hassas olarak tahmin edilemez. Bu tahminin iyi yapılabilmesi de geminin hidrodinamik kuvvet lerini ve yükleme durumunu iyi bilmeyi gerektirir. Bu çalışmada, ağırlık dağılımı belli olan bir geminin "kuru gemi yapısı analizi" yapılmış ve geminin dinamik yük hesaplarının yapılmasında gerekli olan iki boyutlu eksu kütlesi ve sönüm katsayılarının hesaplanmasına çalışılmış tır. Kuru analiz için gemi yapısı bir "Timoshenko Kiriş" olarak düşünülmüştür. İki boyutlu eksu kütlesi ve sönüm katsayılarının hesaplanmasında ise, Lewis-formu ve konform dönüşüm teknikleri karşılaştırmalı olarak ele alınmıştır. Nümerik hesaplamalar sonucunda çok parametreli kon form dönüşüm metodunun özellikle bulb kesitlerinde ve çene hattına haiz kesitlerde daha iyi sonuçlar verdiği gözlen miştir. Lewis formu metodu ise başlangıç aşamasında iyi bir yaklaşım sağlamaktadır.
-
ÖgeSonlu Su Derinliğinde Rijit Bir Cisme Etkiyen Lineer Olmayan Dalga Kuvvetlerinin Teorik Ve Deneysel İncelenmesi(Fen Bilimleri Enstitüsü, ) Akyıldız, Hakan ; Sükan, L. Macit ; Gemi İnşaatı Mühendisliği ; Naval ArchitectureBu çalışmada, sonlu su derinliğinde çakılı duran dairesel kesitli bir kazığa etkiyen nonlineer dalga kuvvetleri teorik ve deneysel olarak incelenmiştir. Teorik çalışmalarda, hidrodinamik sınır değer problemi nümerik olarak çözülmüştür. İdeal sıvı kabulü yapılarak, viskoz etkiler ihmal edilmiş ve akışkan hareketi hız potansiyelleri ile ifade edilmiştir. Green Teoremi kullanmak suretiyle ve cisim üzerindeki kinematik sınır koşulunu uygulayarak, ikinci cins lineer, homojen olmayan Fredholm İntegral Denklemi elde edilmiştir. İntegral Denkleminin çekirdeği karmaşık olduğu için kapalı analitik çözümler bulmak mümkün olmadığından nümerik bir çözüm metodu uygulanmıştır. Bu çözüm metoduna göre, cismin ıslak yüzeyinin üç boyutlu tekillikler ile kaplı olduğu düşünülmüştür. Böylece potansiyeller ve basınçlar her elemanın merkezinde hesaplanabilmektedir. Bir sonraki adım da ise hidrodinamik dalga kuvvetleri ve momentleri hesaplanmaktadır. Oluşan kuvvetler basınç dağılımından kaynaklandığı için, basınçların da deneysel olarak elde edilmesi düşünülmüştür. Basınç dağılımlarının, çok yüksek dalga boyları dışında iyi bir uyum sağladığı ve derinlik arttıkça uyumun daha da iyileştiği görülmüştür.