Bu çalışmada ilk olarak bir literatür taraması ile yenilik kavramı, bunun paralelinde de bir ortaklık türü olarak ortak girişim incelenmiştir. Daha sonra ise ortak girişimlerde yenilikçi faaliyetler, değişik bileşenleri gözönünde bulundurularak bir model ve literatürdeki yaklaşımlar çerçevesinde incelenmiştir. Literatür kısmının sonunda Türk-Alman ortak girişimlerinin yapısı genel olarak anlatılmıştır. Çalışmanın araştırma kısmında, Türkiye’deki Türk- Alman ortak girişimleri, hazırlanan bir anket yardımıyla incelenmiş ve Türkiye’deki yenilikçi faaliyetleri ve bu çerçevede başarıları test edilmiştir. Literatür taraması ile ulaşılan sonuçlara göre Türk-Alman ortak girişimlerinde başarıyı getiren faktörlerin başında kültürel farklılıkları çözmek gelmekte. Bu ortak girişimlerin yenilikçi faaliyetleri değerlendirildiğinde ise yeniliklerin ortakların hedeflerine bağlı olarak ortaya çıktığı görülmüştür. Yani ortakların stratejik boyutta hedefleri varsa bu yenilikçi faaliyetleri berbaberinde getirmektedir.