(Fen Bilimleri Enstitüsü,
)
Baykurt, Kemal Mehmet; Akgün, Tevfik; Bilgisayar Mühendisliği; Computer Engineering
Bu çalışmada üç boyutlu ortamda robot animasyonu OpenGL kütüphanesi kulanılarak gerçekleştirilmiştir. Robotların parçaları modellenmiş ve aralarındaki ilişkiler belirlenmiştir. Kullanıcı tarafından tanımlanan kütüphane tasarlanmış ve kütüphaneyi algılama nesneleri geliştirilmiştir. OpenGL’in doku yaratma, doku kaplama, ışıklandırma, harmanlama, seçme, görüntü listesi, matris yığınları gibi gelişmiş özellikleri programda kullanılmıştır. Değişik çizim kaliteleri için performans analizleri yapılmıştır. Robotların eş zamanlı veya sıralı hareket etmeleriyle meydana gelen animasyonu gerçekleştirmek için veri yapıları ve algoritmalar geliştirilmiştir.