Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11527/17900
Title: Huzi Makamında Bağlama Üzerinde Taksim Çeşitlemeleri
Other Titles: The Emprovisiation Of Kind About Huzi Makam ' S
Authors: Emiralioğlu, Afşin
Yılgın, Necip
22664
Türk Müziği
Turkish Music
Keywords: Müzik
Bağlama
Halk müziği
Huzi makamı
Makamlar
Müzik
Müzik aletleri
Türk halk müziği
Music
Bağlama(Müzik aleti)
Folk music
Huzi mode
Modes
Musical instruments
Turkish folk music
Issue Date: 1992
Publisher: Sosyal Bilimler Enstitüsü
Institute of Social Sciences
Abstract: Bu araştırma Konservatuarın ileri seviyedeki Bağlama öğrencileri için " Huzi Makamında Bağlama Üzerinde Taksim Çeşitlemeleri" adı altında hazırlanmıştır. Eserde makamla ilgili taksime nasıl girilebileceği, nasıl geliştirilip genişletilebileceği, hangi motifler kullanılarak karara gidileceği ve nasıl bitirileceği belirlenmeyeyi çalışılmıştır. Günümüz Bağlama üstadlarının taksimleri dikkate alınarak yapılan bu çalışmada, "Huzi Makamı" açıklanmış, eldeki taksimler mukayese edilmiş ve veriler analiz edildikten sonra "Model Huzi Taksim verilmiştir.
This investigate has prepared for the conservatory result * s connecting students about "The emprovisiation of kind about Huzi Makam ' s connecting". The sign about makara how to get taksim how to get expanding and developing which motive will be using for the resulation and for the end it has tried to make clear everything. Nowaday with pay atantion to this striwes connecting master's taksim1 "Huzi Makam" has explained the taksim has compared after the da turns has made analysis "Model Huzi Taksim" has gived.
Description: Tez (Yüksek Lisans) -- İstanbul Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 1992
Thesis (M.A.) -- İstanbul Technical University, Institute of Social Sciences, 1992
URI: http://hdl.handle.net/11527/17900
Appears in Collections:Türk Müziği Lisansüstü Programı - Yüksek Lisans

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
22664.pdf2.14 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.