Türk Otomotiv Sanayii’nde Satış Sonrası Hizmetler

thumbnail.default.alt
Tarih
Yazarlar
Kortan, N. Erkan
Süreli Yayın başlığı
Süreli Yayın ISSN
Cilt Başlığı
Yayınevi
Fen Bilimleri Enstitüsü
Instıtute of Science and Technology
Özet
Bu çalışmada, Türk Otomotiv Sanayii’nde Satış Sonrası Hizmetler incelenmiştir. Bu amaçla çeşitli distribütör ve üretici firma yetkilileri ile görüşülmüş ve hem firmaların organizasyon yapıları hem de işleyişleri elde edilmiştir. Tez kapsamında şirketlerin organizasyon yapılarından ziyade satış sonrasında yapılan işlemler konu edilmiştir. Birinci bölümde öncelikle dünya çapında üretim yapan otomotiv firmalarının satış sonrası ağ ve işlemlere değinildikten sonra tezin ana konusu olan Türk Otomotiv Sanayinde Satış Sonrası Hizmetlerin detayları verilmiştir. Otomotiv firmalarının tabi oldukları yasal işlemler, servis organizasyonları, garanti, eğitim, kalite, dökümantasyon, homologasyon, müşteri ilişkileri, PDI ve Yedek Parça işlemleri ele alınmıştır. Son bölümde ise eldeki kaynaklardan ve gözlemlerden yararlanarak bir servisin nasıl olması gerektiği üzerinde durulmuştur.
In this study, after sales of Turkish automotive Industry is examined. For this purpose, many authorized person from diffrent distributors and manufacturers were discussed and both organisational structure and operations were gathered. Instead of the organizational structures, the operations of after sales are put into the contents of this study. After touching on to the after sales organization of world wide manufacturers in the first chapter, the main body of this study, the after sales of Turkish Automotive Industry is explained in detail. The legal procedures, dealer organizations, warranty, training, quality, documentation, homologition, customer relations, PDI and spare parts is examined. In the last chapter, throughout the sources and observations how a service should be is disscussed.
Açıklama
Tez (Yüksek Lisans) -- İstanbul Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, 2000
Thesis (M.Sc.) -- İstanbul Technical University, Institute of Science and Technology, 2000
Anahtar kelimeler
Satış Sonrası, Otomotiv, Servis, yedek Parça, Garanti, Eğitim, Kalite, Dökümantasyon, Homologasyon, Müşteri, PDI, Atelye, Trafik Kanunu, Rekabetin Korunması, Tüketicinin Korunması, Organizasyon, After Sales, Automotive, Service, Spare Part, Warranty, Training, Quality, Documentation, Homologation, Customer, Workshop, Law of Trafik, Prevention of Revalvy, Prevention of Consumer, Organization
Alıntı