Emlak Sektöründe Pazarlama Planının Değerlendirilmesi Ve Alternatif Pazar Araştırması Sistematiği Önerisi

thumbnail.default.alt
Tarih
2008-12-31
Yazarlar
Çikler, Yonca
Süreli Yayın başlığı
Süreli Yayın ISSN
Cilt Başlığı
Yayınevi
Fen Bilimleri Enstitüsü
Institute of Science and Technology
Özet
Bu çalışmada pazarlama ve satış kavramlarının farklılıklarına değinilerek emlak inşaat sektöründe pazarlamanın önemi, satış ve pazarlamanın birbirine karıştırılan, fakat birbirinden farklı kavramlar olduğu ele alınmıştır. Doğru pazarlama planı ile yol alındığında firmaların ulaşacağı noktalar çok daha verimli olmaktadır. Satış ve pazarlama kavramları ayrı ayrı açıklanmış, birbirlerinden farklı kavramlar oldukları belirtilmiş, pazarlamanın içeriği, pazarlama planının önemi üzerinde durulmuş, pazar araştırması, pazarlama araştırması konularına değinilmiş ve somut örneklerle birlikte emlak inşaat sektöründe pazarlamanın önemi ve detayları açıklanmaya çalışılmıştır.
In this study, the diffrences between marketing and sale and the importance of the marketing tool in real-estate industry has been mentioned. With a correct marketing plan firms can have more efficient results. The definition of sales and marketing has been given one by one, and explained that this two notions are completely diffirent from each other. The content of the “marketing”, the importance of the “marketing plan”, “market research” and “marketing research” has been remarked. With the help of physical examples the importance of marketing and the details of marketing tool has been explained.
Açıklama
Tez (Yüksek Lisans) -- İstanbul Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, 2008
Thesis (M.Sc.) -- İstanbul Technical University, Institute of Science and Technology, 2008
Anahtar kelimeler
Emlak Sektörü, Pazar Araştırması, Pazarlama Planı, Real-estate Area, Market Research, Marketing Plan
Alıntı