Esnek Üstyapı Tasarım Yöntemlerinden Aashto 2002 İle Aashto 1993 Yönteminin Karşılaştırılması

thumbnail.default.alt
Tarih
Yazarlar
Avcı, Serdar
Süreli Yayın başlığı
Süreli Yayın ISSN
Cilt Başlığı
Yayınevi
Fen Bilimleri Enstitüsü
Institute of Science and Technology
Özet
Bu çalışmanın amacı, 2004 yılı Mayıs ayında açıklanan AASHTO 2002 Yol Üstyapısı tasarım yöntemini incelemek ve AASHTO 1993 yöntemi ile karşılaştırmaktır. Bu amaca yönelik olarak, çalışmanın ilk bölümünde genel olarak üstyapı tasarım yöntemlerinden bahsedilmiş ve kısaca tasarım yöntemlerinin gelişimi anlatılmıştır. Çalışmanın ikinci bölümünde ise, detaylı olarak AASHTO 2002 yöntemi anlatılmıştır. Bu yöntemde, ilk olarak üstyapı tasarım parametrelerini etkileyen faktörler ile, daha sonrasında esnek üstyapı tasarımında kullanılan parametreler ve bozulma tipleri açıklanmıştır. Bu bozulma tiplerinin, üstyapı seçiminde ve analizinde oynadığı etkin rol vurgulanmıştır. Bu bölümün sonunda, AASHTO 2002 yöntemi ile tasarımın nasıl yapıldığı anlatılmıştır. Çalışmanın üçüncü bölümünde, AASHTO 1993 yöntemi ve bu yöntemde kullanılan parametreler incelenmiştir. Çalışmanın dördüncü bölümünde ise, her iki yöntem örneklerle karşılaştırılmıştır. Her iki yöntemde de, örnekleri yardımıyla, Yıllık Ortalama Günlük Ağır Taşıt sayısının tasarlanan kaplama kalınlığı üzerindeki etkisi araştırılmıştır. Çalışmanın sonucunda, her iki yöntemin olumlu ve olumsuz yönleri ile karşılaştırmadan elde edilen sonuçlar açıklanmıştır.
The main aim of this study is to search AASHTO 2002 pavement design method presented in May 2004 and to compare with AASHTO 1993 method. To reach this aim, the pavement design methods and their history have been explained in the first part of this study generally. AASHTO 2002 method is clarified in detail in the second part of study. Furthermore, the parameters which affect the pavement design, deformation types are explained. In the third part of study, AASHTO 1993 method and related parameters used in this method are examined. In the fourth part this study, these two methods are compared with each others using examples. While analyzing these examples, mainly the effects of Average Annually Daily Truck Traffic on the layer thickness are searched. As a result of this study, the advantages and disadvantages of these two methods are given using the examples and results taken from these comparisons.
Açıklama
Tez (Yüksek Lisans) -- İstanbul Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, 2006
Thesis (M.Sc.) -- İstanbul Technical University, Institute of Science and Technology, 2006
Anahtar kelimeler
AASHTO 2002, AASHTO 1993, Tasarım Rehberi, AASHTO 2002, AASHTO 1993, Design Guide
Alıntı