Gemilerde Enerji Ekin Makine Dairesi Havalandırması

thumbnail.default.alt
Tarih
2013-01-06
Yazarlar
Karaman, Özlem Uslu
Süreli Yayın başlığı
Süreli Yayın ISSN
Cilt Başlığı
Yayınevi
Fen Bilimleri Enstitüsü
Institute of Science and Technology
Özet
Bu çalışmada, kimyasal bir tankere ait makine dairesinin havalandırma sistemi incelenmiş, bu kapsamda toplam gerekli hava debisi, fan kapasitesi, egzoz debisi, panjur alanı ve fan basıncı hesapları ISO 8861 standardı da esas alınarak yapılmıştır. Sürekli değişik iklim şartlarında çalışmak durumunda kalan gemilerde enerji etkin bir havalandırma yapabilmek için, değişen sıcaklıklarla birlikte değişen hava gereksinimlerini karşılayabilecek uygun fan kapasitesinin belirlenmesinin önemine değinilmiş, dizayn sıcaklıkları değiştirilerek bu değişimlerin toplam hava gereksinimine, fan kapasitesine ve fan basıncına olan etkileri incelenmiştir. Elde edilen sonuçlar değerlendirilmiş ve enerji etkin havalandırma açısından tartışılmıştır. Enerji etkin bir makine dairesi havalandırması tasarlayabilmek için uygun fan seçiminin önemine değinilmiş ve fan seçimi konusunda örnek bir uygulama yapılarak enerji tüketimi açısından ne kadar tasarruf edildiği hesaplarla gösterilmiştir.
In this study engine room ventilation system of a chemical tanker is examined. The total required air flow rate, fan capacity, exhaust flow rate, vent area and fan pressure calculations are performed. Calculations are based on ISO 8861. The importance of determining appropriate fan capacity meeting variable air requirements depending on temperature variations, in order to design effective ventilation systems for the ships working under different climatic conditions, is presented. The effects of design temperature variations on the total air requirement, fan capacity and fan pressure are investigated. The results were evaluated and discussed in terms of energy efficient ventilation. The importance of the fan selection on the energy efficient engine room ventilation is presented and discussed. A sample application about the fan selection is given, energy consumption and how much energy saved are calculated.
Açıklama
Tez (Yüksek Lisans) -- İstanbul Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, 2011
Thesis (M.Sc.) -- İstanbul Technical University, Institute of Science and Technology, 2011
Anahtar kelimeler
Enerji etkin gemiler, makine dairesi havalandırması, enerji verimliliği, enerji etkin havalandırma, Energy efficient ships, engine room ventilation, energy efficiency, energy efficient ventilation
Alıntı