Tek Silindirli Bir Dizel Motorda Kuvvetlerin Analizi Ve Titreşim Ölçümleri

thumbnail.default.alt
Tarih
2010-07-06
Yazarlar
Türkmen, Cem
Süreli Yayın başlığı
Süreli Yayın ISSN
Cilt Başlığı
Yayınevi
Fen Bilimleri Enstitüsü
Institute of Science and Technology
Özet
Bu çalışma kapsamında Anadolu Motor’un üretmekte olduğu Antor 3 LD 510 model dizel motorun teorik hesaplamalarla atalet kuvvetleri bulunarak gaz kuvvetlerinin de etkisi altında teğetsel kuvvetler diyagramı çizdirilmiştir. Standart motor için krank muylusuna gelen yatak kuvvetleri hem teorik olarak hem de Adams’ta analiz yapılmak suretiyle bulunmuştur. Elde edilen sonuçlarda teorik hesaplamalarla Adams arasındaki sapma kabul edilebilir ölçülerde olduğu için çift mille dengelenmiş motorda krank muylusuna gelen yatak kuvvetleri Adams’ta yapılan analizlerle hesaplanmıştır. Antor 3 LD 510 model dizel motorda kullanılmakta olan mevcut volana göre Adams’ta düzgünsüzlük katsayısı hesaplanmıştır. Aynı zamanda mevcut volanın çift mille dengelenmiş motorda kullanılması durumunda düzgünsüzlük katsayısının durumu Adams’ta incelenmiştir. Anadolu Motor’da yapılan ölçümlerde standart motor ile çift mille dengelenmiş motor elektrik motoruyla ve gaz kuvvetleriyle tahrik altındayken üç eksenli ivmeölçer kullanılarak ivme değerlerindeki artış ve azalış incelenmiştir.
In this study, inertia forces of diesel engine which manufactured by Anadolu Motor with model name Antor 3 LD 510 are calculated after theoretical calculations and tangential forces diagram is drawn under the influence of gas forces. Bearing forces on crank pin for standard engine are calculated not only theoretically and also with system simulation analysis in Adams software. Since deviation between theoretical calculations and Adams simulation analysis was acceptable, Adams analysis have been used for calculation of bearing forces on crack pin of double-shaft balanced engine. Irregularity coefficient has been calculated with Adams according to the existing flywheel used in Antor 3 LD 510 model diesel engine. State of irregularity coefficient also examined in Adams for the case of using the existing flywheel in double-shaft balanced engine. During the measurements conducted in Anadolu Motor, acceleration increases and decreases of standard engine and double-shaft balanced engine have been examined by using a three-axis accelerometer under the drive of electric engine and gas forces.
Açıklama
Tez (Yüksek Lisans) -- İstanbul Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, 2010
Thesis (M.Sc.) -- İstanbul Technical University, Institute of Science and Technology, 2010
Anahtar kelimeler
Dengelenmiş Motor, Titreşim, Adams, Balanced Engine, Vibration, Adams
Alıntı