Organizasyonel Öğrenmenin Ürün İnovasyonu Üzerine Etkileri

thumbnail.default.alt
Tarih
2010-07-07
Yazarlar
Güzelsoy, Ezgi
Süreli Yayın başlığı
Süreli Yayın ISSN
Cilt Başlığı
Yayınevi
Fen Bilimleri Enstitüsü
Institute of Science and Technology
Özet
Bu çalışmanın amacı; firmalarda organizasyonel öğrenme kültürünün ürün inovasyon performansı üzerine etkilerini araştırmaktır. Çalışma kapsamında Organizasyonel Öğrenmenin Ürün İnovasyonu Üzerine Etkileri modeli oluşturulmuş ve modelde yer alan değişkenlerin ölçüm yöntemleri açıklanmıştır. Araştırma konusu modele ait analiz edilecek verilere ulaşmak için anket yöntemi kullanılmıştır. Çalışma kapsamında farklı sektörlerden ve farklı büyüklükteki 150 farklı firmaya anket uygulanmıştır. Araştırma kapsamında firma çalışanlarının çalıştıkları firmalardaki organizasyonel öğrenme faktörlerinden “Öğrenme Sorumluluğu”, “Paylaşılan Vizyon” ve “Açık Fikirlilik” ile, ürün inovasyon etkinliği ve verimliliğini ortaya koymaya yönelik sorulara yanıt vermeleri sağlanmıştır. Çalışma sonuçları göstermektedir ki, organizasyonel öğrenme kültürü unsurlarından “Paylaşılan Vizyon” ve “Açık Fikirlilik” faktörlerinin bir firma içinde başarılı şekilde uygulanması, organizasyondaki ürün inovasyon etkinliğini ve verimliliğini de artırmaktadır.
The main purpose of this study is to analyze the effects of organizational learning culture on product innovation performance. To reach the purpose, The Effects of Organizational Learning on Product Innovation model was formed and measurement techniques of the model varibles were explained. Questionnaire method was applied to get the data. Questionnaires have been sent to 150 different companies that are from different sectors and at different sizes. The employees were asked to reply to the questions that are formed to measure the organizational learning level and product innovation performance within their companies. Thus, the effects of “Commitment to Learning”, “Shared Vision” and “Open Mindedness” which are the factors of organizational learning, on product innovation efficiency and efficacy have been determined. The study results show that successfully applying “Shared Vision” and “Open Mindedness” increase the performance of product innovation efficacy and efficiency.
Açıklama
Tez (Yüksek Lisans) -- İstanbul Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, 2010
Thesis (M.Sc.) -- İstanbul Technical University, Institute of Science and Technology, 2010
Anahtar kelimeler
Organizasyonel Öğrenme, Ürün İnovasyonu, Organizational Learning, Product Innovation
Alıntı