(Fen Bilimleri Enstitüsü,
)
Öztürk, Eyüp Serdar; Güvenç, Levent; Makina Teorisi ve Kontrol; Theory of Machines and Control
Aktif güvenlik sistemlerinin tasarımında savrulma stabilizasyonu büyük önem taşımaktadır. Yapılan bu çalışmada savrulma stabilizasyonu için tasarlanan kontrolcünün farklı yol şartlarında ve farklı bozucu etkiler altında yol testleri gerçekleştirilmiştir. Yol testlerinde, araç modeli olarak ADAMS programında tasarlanmış ve savrulma engelleyici kontrolcünün kullanıldığı tekil frenleme ve elektronik direksiyon aktüatörlerinin eklendiği gerçekçi bir araç modeli kullanılmıştır. Model regülatörü prensibi ile tasarlanan tekil frenleme, direksiyon kumandası ve hem tekil frenleme hem de direksiyon kumandası müdahaleleri ile gerçekleştirilen üç farklı kontrolcünün blok diyagramları Simulink ortamında oluşturulmuş ayrıca bu kontrolcüler, ADAMS ve Simulink yazılımlarının eş zamanlı çalıştırıldığı aracın bozucu savrulma momentlerinin etkisinde kaldığı manevralar ile denenmiş ve performansları karşılaştırılmıştır.