Yapılan çalışmada, döküm sektöründe yaygın bir kullanım alanına sahip olan Alüminyum – Silisyum alaşım sistemine ait A356.0 alaşımının yapısal incelemesi gerçekleştirilmiştir. Söz konusu alaşım olukça iyi sayılabilecek dayanım / hafiflik oranı sebebi ile özellikle otomotiv sanayinde kabul gören bir bileşime sahip olup,otomobilin ağırlığının azaltılması ve dolayısıyla yakıt ekonomisi ve bununla birlikte daha düşük çevre emisyon değerleri için motor, şase destek komponentleri ve jant imalatında tercih edilmektedir. Ancak, otomotiv sektöründeki hızlı değişimler ve zorlu rekabet ortamı üreticileri müşteri isteklerini karşılayabilmek için baskıya zorlamakta ve bunun için taleplere ve kaliteli şekilde cevap verebilmek adına üretim sektörünü, adaptif yöntemlere sevk etmektedir. Bu noktada ise üretilen komponentin malzemesinin karakteristiklerini iyi bir şekilde anlayıp ihtiyacı karşılamaya yönelik çalışmaların yapılması gerekliliği doğmaktadır. Bu karakteristiklere ait bilginin sağlanması sonucunda ise üretim daha hızlı ve kaliteli olacaktır. Ancak burada kalite teriminin özellikle otomotiv sektörü için daha güvenli ve dayanıklı ürünler anlamına geldiği hususu mutlaka göz önünde bulundurulmalıdır. Dolayısıyla bir otomobil üreticisi için bahsedilen kalite tanımlamasını tamamlamak adına ürünün mekanik değerlerini iyileştirmek öncelikli vazifedir. Yapılan çalışmada bahsedilen amaçlar çerçevesinde nihai ürünün mekanik değerlerin iyileştirilmesini sağlayan mekanizmalar incelenmiştir. Bu mekanizmalar içerisinden mekanik değerleri belirleyen en önemli özellikler olan tane inceltme ve ısıl işlem parametreleri üzerinde durulmuştur.