Türk Müziği Lisansüstü Programı - Yüksek Lisans
Bu koleksiyon için kalıcı URI
Gözat
Konu "Alaeddin Yavaşça" ile Türk Müziği Lisansüstü Programı - Yüksek Lisans'a göz atma
Sayfa başına sonuç
Sıralama Seçenekleri
-
ÖgeAlaeddin Yavaşça'nın Çeşitli Formlardaki Eserlerinden Birer Örneğin Müzikal Analizi(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2001) Sönmez, Cengizhan ; İçli, Selahattin ; 107372 ; Türk Müziği ; Turkish MusicProf.Dr. Alâeddin Yavaşça'nın Çeşitli Formlardaki Eserlerinden Birer Örneğin Müzikal Analizi Daha çok icrâcılığı ile tanınan Prof. Dr. Alâeddin Yavaşça yaklaşık beşyüz eseriyle Türk müziği repertuarına çok önemli katkılarda bulunmuştur. Eserlerinin çoğu tüm klâsik müzik severlerin hafızasındadır. Zor bir dönemden geçen klâsik Türk müziğimizdeki en büyük sıkıntı, günümüzde çok az sayıda bestecinin konu üzerinde ciddi çalışmalar yapıyor olmasıdır. Gerçekten de çok az sayıdaki bu değerli bestekârlardan biri Prof. Dr. Alâeddin Yavaşça'dır. "Prof. Dr. Alâeddin Yavaşça'nın Çeşitli Formlardaki Eserlerinden Birer Örneğin Müzikal Analizi" konu başlığı taşıyan bu tez, günümüzde yaşayan beste ve besteci kısırlığına işaret etmek ve konu üzerinde çalışanları yönlendirici klavuz bir kitap meydana getirmek amacım taşımaktadır. Bu tezde, Prof. Dr. Alâeddin Yavaşça'mn onbir eserinin müzikal analizi yapılmıştır. Değişik formlardaki bu onbir eser, ölçü ölçü incelenmiş ve bestekârın kompozisyon anlayışı yorumlanmaya çalışılmıştır. Çağdaşlarının ve günümüz müzik adamlarından bazılarının görüşlerinden ve düşüncelerinden de faydalanılmış, röportajlarına yer verilmiştir. Prof. Dr. Alâeddin Yavaşça gibi üstâd bestekârların örnek alınmasını ve klâsik Türk müziğinin yeni besteler, yeni bestecilerle zenginleşmesini diliyoruz
-
ÖgeTürk Makam Müziği’nde Üslûp-tavır Görüşleri Doğrultusunda Münir Nurettin Selçuk, Alâeddin Yavaşça Ve Bekir Sıdkı Sezgin İcrâlarının Analizi(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013) Zeybek, Özge ; Beşiroğlu, Ş. Şehvar ; 331912 ; Türk Müziği ; Turkish Musicİstanbul Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Türk Müziği Programı'nda, Yüksek Lisans tezi olarak hazırlanan ?Türk Makam Müziği'nde Üslûp ve Tavır Görüşleri Doğrultusunda Münir Nurettin Selçuk, Alâeddin Yavaşça ve Bekir Sıdkı Sezgin'in İcralarının Karşılaştırmalı Analizi? konulu bu çalışmada, Türk Makam Müziği terminolojisinde müziğin icrâ alanında birlikte veya birbirinin yerine kullanılan üslûp ve tavır kavramları anlam bakımından somutlaştırılmaya çalışılmıştır. Buna ek olarak, üç ses icrâcımızın üslûp ve tavırları eserlerin icrâsı sırasında kullandıkları süsleme elemanları ve nüanslar açısından karşılaştırmalı olarak incelenmiştir. Bu çalışmada, öncelikle bir alan araştırması metodu olarak ses ve saz icrâcıları ve müzik araştırmacıları ile röportajlar yapılmış ve konu ile birebir ilgili kısımlar teze dâhil edilmiştir. Üslûp ve tavır kelimelerinin sözlüklerdeki tanımları ve müziğimizdeki kullanım şekilleri ele alınmış ve yorumlanmıştır. Dört ana bölümden oluşan çalışmanın birinci bölümünde konuya kısa bir giriş yapıldıktan sonra , ikinci bölümde üslûp ve tavır kavramlarının anlamları araştırılmış ve ses ve saz icrâsı alanlarında yetkin kişilerin üslûp ve tavır kavramlarının tanımlamalarına yönelik görüşleri alınmıştır. Ayrıca; klasik üslûp-tavır, hâfız-gazelhân üslûp ve tavrı, fasıl üslûbu ve tavrı, radyo üslûbu-tavrı, koro üslûbu-tavrı kavramlarına da yer verilerek bu kavramların ifade ettiği anlamlar sorgulanmıştır. Üçüncü bölümde, nitelikli bir üslûba sahip olmak için icrâcıların nasıl bir eğitim sürecinden geçmeleri gerektiği ve bu eğitimde öncelikli olarak dinî mûsikînin yerinin ne olduğu konusu üzerinde bilgiler verilmiştir. Farklı akortlardan eserleri icrâ etmenin gerekçeleri ve günümüz icrâsının geleneksel icrâ şekilleri ile çelişen tarafları ele alınmıştır. Ayrıca, Türk Makam Müziği icrâsında ifade nüansları ve süsleme elemanlarını yeri hakkında görüşler ortaya konmuştur. Dördüncü bölümde yukarıda ifade edilen bilgiler ve görüşler doğrultusunda ses icrâsı alanında üstad olarak kabul edilen üç solistin: Münir Nurettin Selçuk, Alâeddin Yavaşça ve Bekir Sıdkı Sezgin'in kâr ve şarkı formlarında icrâ ettikleri ortak eserler tespit edilerek notaya alınmıştır. İcracıların kullandıkları süsleme elemanları ve nüanslar incelenerek icrâcılar arasındaki üslûp ve tavır benzerlikleri ve farklılıkları somutlaştırılmaya çalışılmıştır.