Music Graduate Program - Doctorate
Bu koleksiyon için kalıcı URI
Gözat
Konu "Batı müziği" ile Music Graduate Program - Doctorate'a göz atma
Sayfa başına sonuç
Sıralama Seçenekleri
-
ÖgeAesthetical And Technical Analysis Of Selected Flute Works By Sofia Gubaidulina(Institute of Social Sciences, 2019) Kara, Zehra Ezgi ; Gündüz, Jülide ; 547521 ; Music ; MüzikIn this study, the music policies of the Soviet Union, Soviet avant-garde music and the works of Sofia Gubaidulina (1931-) are examined. The purpose of this study is to analyze selected flute works of Gubaidulina from a technical and aesthetic point of view, and to explain how she uses timbral features, Fibonacci numbers, and symbolism in her work. In addition, since the analysis of the works of Garden of Joy and Sorrow (1980) and Quartet for Four Flutes (1977) provides detailed information of their content and structural features, this study constitutes a source for flute students, musicologists, and performers. In this study, the hypothesis is that the rigid policies of the Soviet government directly affected Gubaidulina's music and philosophy of life by leading her to spiritualism and it can be observed in her flute works.
-
ÖgeMüziksel Melezlemenin Kuram Ve Uygulaması: Atonal Armoninin Popüler Müzik Doku, Ritmik Kalıp Ve Formları İle Kullanımı(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2009) Altınbüken, Eray ; Beşiroğlu, Ş. Şehvar ; Müzik ; MusicBu çalışma, 20. Yüzyıl Batı sanat müziği ve popüler müziğin kompozisyon anlayışlarını yeni bir ara-stilde bir araya getirmeyi amaçlayan bir melezleme işlemi etrafında şekillenmiştir. Projenin ana akışı, popüler müziğin iç yapısının önceden mevcut şemalar ile ritmik ve dokusal öğelerin modüler kullanımına dayanması üzerine kısa bir tartışma, popüler müzik parçalarının içerdikleri ritmik, dokusal ve formal (biçemsel) özelliklere yönelik analizler, bulunan ana modellerin sistematize edilerek numaralanması, ve son olarak bu modellerin atonal ses organizasyonu teknikleri ile birlikte bir müzik kompozisyonunda kullanılmasıdır. Analizlerde yer alan modeller, net olarak gözlemlendikleri bir müzikten yapılan alıntının transkripsiyonu ile desteklenmekte ve aynı modelin gözlemlenebileceği başka müzikler de devamında dinleme önerisi olarak sunulmaktadır. Tezin ana konusu bu modellerin varlığını tartışmak ve örnekler yolu ile ispat etmek değildir, bu nedenle örnekler sadece modelleri açıklamak amacıyla verilmiş ve sayıca kısıtlı tutulmuştır. Modellerin sunumunun ardından, modellerin çalışma kapsamında yazılan müzik eserinde nasıl kullanıldığını açıklayan ve tüm eseri bu açıdan analiz eden bir bölüm yer almaktadır. Eserin şef partisyonu ve konserde canlı olarak gerçekleştirilen ses kaydı ise tezin sonundaki ekler kısmında sunulmuştur. Bu çalışmanın amaçları çok yönlüdür. Müzikbilimsel amaç, popüler müziğin dinleyici ile kolay ve çabuk iletişim kurmaya yarayan bazı kompozisyon yöntemlerini Batı sanat müziği literatürüne kazandırmak, öte yandan popüler müzik dinleyenleri 20. yüzyılda keşfedilen yeni armoni teknikleri ile elde edilen sonoritelere ve bu tarzda yaygın olarak kullanılan çalgı gruplarının tınısal paletine aşina kılmaktır. Popüler Müzik örneklerinden modellenerek alınan ritmik, dokusal ve forma ait öğeler bu kompozisyonda, popüler müzik dinleyicisi ile iletişim kurarak karşılaştıkları diğer ?yeni? öğeleri kabullenmede kolaylık sağlayacak araçlar olarak düşünülmüştür. Bunun yanısıra, şu ana dek denenmemiş yeni karışımlar ve müzik yazma yolları içeren özgün eserler ortaya koymak yönünde bir sanatsal amaç da mevcuttur.