Bu çalışmanın amacı, bugüne kadarki kalite yönetimi yaklaşımlarını incelemek, dünyada ve Türkiye’deki kalite yönetimi çalışmalarını çözümlemek, bu çalışmaları tanımlanmış altı ölçüte göre kıyaslamak ve Türkiye’deki kalite yönetimi çalışmalarının geleceği için bazı önerilerde bulunmaktır. Türkiye’de orta düzeyde otokratik bir yönetim tarzının olduğu, kısa dönemli stratejilerin tercih edildiği, organizasyon ve organizasyonel ilişkilerde orta düzeyde değişimin olduğu, çalışanları yetkilendirmenin hala yetersiz olduğu, müşteri ve tedarikçilerle ilişkilerin yeterli düzeyde olmadığı ve işletmelerin performans ölçütlerinde orta düzeyde başarılar sağladığı gözlenmiştir. Türk işletmeleri için çıkarılan dersler ise yönetimin aktif katılımı, organizasyonların yeniden yapılandırılması, uzun dönemli stratejilerin uygulanması, çalışanların yetkilendirilmesi, müşteri ve tedarikçilerle sağlam ilişkilerin kurulması ve kaynakların etkin kullanımıdır.