FBE- Gayrimenkul Geliştirme Lisansüstü Programı - Yüksek Lisans
Bu koleksiyon için kalıcı URI
Gözat
Konu "Alışveriş merkezleri" ile FBE- Gayrimenkul Geliştirme Lisansüstü Programı - Yüksek Lisans'a göz atma
Sayfa başına sonuç
Sıralama Seçenekleri
-
ÖgeAlışveriş Merkezlerinde Tasarım İlkeleri Ve Bu İlkelerin Tüketici Beklentilerine Göre Değerlendirilmesi(Fen Bilimleri Enstitüsü, 2010-03-04) Çakar, Canan ; Çıracı, Murat ; Gayrimenkul Geliştirme ; Real Estate DevelopmentBu çalışmada, öncelikle alışveriş merkezi tanımı yapılarak, alışveriş merkezlerinin dünyada ve Türkiye’de ortaya çıkışları açıklanmış, daha sonra alışveriş merkezi sınıflandırmalarından bahsedilmiştir. Tüketici beklentileriyle ilgili bazı çalışmalar incelendikten sonra, alışveriş merkezlerinde mimari tasarım ilkeleri detaylı olarak anlatılmış ve tüketicilerin alışveriş merkezlerinden mimari açıdan beklentilerini ortaya koymak amacıyla 335 kişi tarafından yanıtlanan bir anket çalışması yapılmıştır. Çalışma, SPSS 15 programı vasıtasıyla analiz edilmiş ve tüketicilerin alışveriş merkezlerinden mimari yönden beklentileri arasında derecelendirme yapılmıştır. Derecelendirmenin ardından tek yönlü varyans analizi yapılarak; tüketici beklentilerinin yaş, gelir durumu, ziyaret sıklığı ve ziyaret amacı faktörlerine göre farklılık göstermediği sonucuna ulaşılmıştır. Tüketicilerin alışveriş merkezi ziyaretlerinde yapının mimari tasarımının önemli bir yere sahip olduğu elde edilen sonuçlar arasındadır.
-
ÖgeKarar Kriteri Olarak Ulaşımın Perakende Gelişim Sürecindeki Yeri & Anadolu Şehirlerinden Bazı Örnekler(Fen Bilimleri Enstitüsü, 2009-07-08) Gür, Hilal Saliha ; Ergün, Murat ; Gayrimenkul Geliştirme ; Real Estate DevelopmentAlışveriş merkezleri planlanmış şehir alanı içerisinde, ticaret imarlı arazilerde, yatırımcı kuruluşlar ve gayrimenkul geliştirme şirketleri tarafından hayata geçirilen, birçok perakende kurumunu barındıran önemli yatırımlardır. Ancak alışveriş merkezleri, geliştirme sürecinde ve hayata geçirildikten sonra alınan yanlış kararlarla ulaşım sorunlarını beraberinde getirmiştir. Bu problemleri ilk noktada gidermek için, alışveriş merkezleri hayata geçirilmeden mevcut durumu ve gelecekte beraberinde getireceği trafik yükü durumu dikkate alınarak gerekli tüm etüd ve analizler ile ulaşım- trafik ögeleri belirlenmeli, bu ögeleri etkileyen faktörler irdelenmelidir. Bu anlamda tez çalışmasının esas konusu olan; karar kriteri olarak ulaşımın perakende gelişim sürecindeki yeri, Anadolu şehirlerinden bazı örneklerle sunulmuştur. Yürütülen çalışmada, kent gelişimine hem ekonomik hem de sosyal yönden büyük fayda sağlayan alışveriş merkezleri geliştirilirken kentlinin en önemli haklarından biri olan ulaşım rahatlığı elinden alınmaması gerektiği olgusu Ancora Adana Alışveriş Merkezi projesi için hazırlanan trafik etüd çalışmasıyla örneklenerek nihayetlendirilmeye çalışılmıştır.