FBE- Gayrimenkul Geliştirme Lisansüstü Programı - Yüksek Lisans
Bu koleksiyon için kalıcı URI
Gözat
Konu "Alışveriş merkezi" ile FBE- Gayrimenkul Geliştirme Lisansüstü Programı - Yüksek Lisans'a göz atma
Sayfa başına sonuç
Sıralama Seçenekleri
-
ÖgeAlışveriş Merkezleri Kullanımını Ve Kullanım Yoğunluğunu Etkileyen Faktörler.(Fen Bilimleri Enstitüsü, ) Önalan, Esra ; Dökmeci, Vedia ; Gayrimenkul Geliştirme ; Real Estate DevelopmentEğitim seviyesinin artması ve halkın yaşam standartlarını yükseltmeyi hedeflemesi, tüketim alışkanlıklarının değişmesine yol açmıştır. Bu durum modern tüketim ihtiyaçlarına cevap verecek ticari merkezlere olan talebi artırmıştır. Ancak ekonominin yeni bir büyüme sürecine girmesi ile artan ticaret hacmi, milli gelir, şehirleşme oranı ile birlikte, yeni ticaret merkezlerine olan ihtiyacı artırmıştır. 1980 sonrasında uygulanan neoliberal politikaların sonuçlarının ve yabancı sermaye yatırımlarının serbestleştirilmesinin yansımaları ancak 1990 larda görülmeye başlamış ve 1988 yılında açılan Galleria alışveriş merkezinin ardından 15 yıllık süre içinde, başta İstanbul olmak üzere Ankara, İzmir, Adana, Bursa ve diğer illerimizde alışveriş merkezleri yapımı yükseliş sürecine girilmiştir. Bu çalışma, alışveriş merkezleri kullanımını ve kullanım yoğunluğunu etkileyen faktörlerin incelenmesini amaçlamaktadır. Bu çalışma aynı zamanda, yeni alışveriş merkezleri yer seçimi ve pazar alanlarının incelenmesini de amaçlamaktadır. Bu amaçla, çalışma kapsamında alışverişin kavramının tarihsel gelişimi incelenmiş, alışveriş merkezleri yer seçiminde kullanılan mekansal ilişki modelleri açıklanmıştır. Bu çalışmada; 1996 ve 2003 yılında Galleria ve Akmerkez Alışveriş Merkezi’nde kullanıcılar ile yapılan anket çalışmaları sonucunda kullanıcıların kişisel özellikleri, alışveriş merkezlerine geliş amaçları incelenmiştir. Yılllara ve merkezlere göre kişisel özelliklerin ve amaçların ne yönde değiştiği sorgulanmıştır. Bu çalışma kapsamında; alışveriş merkezlerini kullanan kullanıcıların özelliklerini incelemek sureti ile alışverişi etkileyen faktörler (yaş, cinsiyet, medeni durum, eğitim, meslek, uzaklık, sıklık, tercih, amaç, geliş süresi, kalış süresi, araç) katlı regresyon yöntemi kullanılarak incelenmiştir.