FBE- Gayrimenkul Geliştirme Lisansüstü Programı - Yüksek Lisans
Bu koleksiyon için kalıcı URI
Gözat
Konu "Alışveriş Merkezi" ile FBE- Gayrimenkul Geliştirme Lisansüstü Programı - Yüksek Lisans'a göz atma
Sayfa başına sonuç
Sıralama Seçenekleri
-
ÖgeAlışveriş Merkezleri Yer Seçimi Ve Forum İstanbul Alışveriş Ve Eğlence Merkezi Örneği(Fen Bilimleri Enstitüsü, ) Ersoy, Mehmet Ali ; Dökmeci, Vedia ; Gayrimenkul Geliştirme ; Real Estate DevelopmentBu çalışmada, İstanbul gayrimenkul ve perakende pazarı içerisinde alışveriş merkezleri ve alışveriş merkezlerinin yer seçimi incelenmektedir. Çalışma içerisinde oluşturulan yer seçimi kriterleri, İstanbul Bayrampaşa ilçesinde geliştirme aşamasında olan Forum İstanbul isimli alışveriş ve eğlence merkezine uygulanmıştır. Çalışma diğer benzerleri gibi matematiksel çözümlerden çok mevcut piyasanın somut ihtiyaçlarına cevap verecek şekilde hazırlanmıştır. Bu kapsamda perakende pazarının dünya ve Türkiye’deki örnekleri incelenmiş ve alışveriş merkezlerinin sınıflandırmaları yapılmıştır. Alışveriş merkezlerinin yer seçimi kriterleri detaylı olarak incelenmiş ve bu yer seçimi kriterleri ile yer seçimi kontrol listesi oluşturulmuştur. Oluşturulan kontrol listesine göre Forum İstanbul projesinin yer seçimi analizi yapılmış, proje arsası yer şeçimi kriterlerine göre tüm yönleri ile incelenmiştir. Çalışmanın sonucunda, Forum İstanbul projesinin yer seçiminin lokasyon, ulaşılabilirlik, yakın çevre ve ticari etki alanı ve arsanın fiziksel özellikleri gözönüne alınarak iyi bir yer seçimi olduğu gözlemlenmiştir.
-
ÖgeAlışveriş Merkezlerinin Varoluş Ve Değişim Süreci Beylikdüzü Örnek Alan İncelemesi(Fen Bilimleri Enstitüsü, 2015-02-26) Çakır, Özge ; Yirmibeşoğlu, Funda ; 10066922 ; Gayrimenkul Geliştirme ; Real Estate DevelopmentThe concept of shopping and the physical and perceptual characteristics of shopping areas are ever-changing. The study aimed to present the transformations of shopping areas in the world and in TurkeyIn today's ever-changing and developing world order, the individual and single acts in the field of shopping have been replaced by specified and organized acts, just like in all other fields. The approaches and concepts that were discussed in the study were illustrated with reference to the example of Beylikdüzü, one of the fast-growing districts in Ýstanbul, and forward-looking analyses were done considering the present condition of existing investments.
-
Ögeİstanbul İlçelerinin Alışveriş Merkezleri Açısından Potansiyellerinin Belirlenmesi(Fen Bilimleri Enstitüsü, ) Arslan, Emrah ; Dökmeci, Vedia ; Gayrimenkul Geliştirme ; Real Estate DevelopmentBu çalışmada, gayrimenkul yatırımlarından olan, alışveriş merkezlerinin alan büyüklüğünün, yani potansiyelinin belirlenmesinde hangi kriterlerin önem kazandığı açıklanmış ve İstanbul örneği üzerinde detaylandırılmıştır. Potansiyelin belirlenmesinde Huff Modeli kullanılmıştır. Modelde satın alma gücü, alışveriş merkezi kiralanabilir alanı ve merkezler arası uzaklıklar veri olarak kullanılmıştır. Çalışmada, alışveriş merkezlerinin Avrupa, Türkiye ve İstanbul’daki mevcut durumları hakkında bilgi verilmiştir. Ayrıca, alışveriş merkezinin tanımı, sınıflandırılması ve yer seçimi konuları üzerinde durulmuştur. Çalışma sonucunda, İstanbul ilçelerinin alışveriş merkezi potansiyellerine ulaşılmıştır. Hangi ilçenin kaç m² büyüklüğünde alışveriş merkezine ihtiyaç duyduğu ve hangi ilçede alışveriş merkezi fazlalığı olduğu belirtilmiştir.
-
ÖgeTürkiye’de Gayrimenkul Sektöründe Doğrudan Yabancı Yatırım: Alışveriş Merkezi Uygulamaları(Fen Bilimleri Enstitüsü, 2013-01-07) Tüfekçi, Alper ; Yaman, Y. Hakan ; Gayrimenkul Geliştirme ; Real Estate DevelopmentBu çalışmada, alışveriş merkezleri yatırımları aracılığı ile gelen doğrudan yabancı yatırımların yarattığı etkiler istatistikî veriler yardımı ile incelenmiştir. Türkiye’de gayrimenkul sektörü ve gayrimenkul sektöründe DYY’ın yeri ve önemi üzerinde durulmuştur. Gayrimenkul sektörüne DYY’ın hangi yollarla girdiği irdelenmiş ve yatırımın Türkiye’ye hangi sebeplerle girdiği ve hangi bölgelerde yoğunlaştığı üzerinde durulmuştur. Türk gayrimenkul sektörü üzerinden Türkiye’ye giriş yapan yabancı sermayeye ilişkin istatistikî veriler ışığında, Türkiye’de alışveriş merkezlerine yatırım için gelen yabancı sermayenin Türkiye’deki durumu, elde edilen istatistikî veriler ışığında karşılaştırmalı olarak incelenmiş ve sonuç bölümünde, DYY’ın ülkemize sağladığı yararlar ve sakıncalı yönleri analiz edilmiştir.
-
ÖgeTürkiye’deki Avm’lerin İncelenmesi Ve Van İli’nde Avm Projesi Geliştirilmesi(Fen Bilimleri Enstitüsü, 2010-12-31) Erçetin Barlas, Emel ; Giritli, Heyecan ; Gayrimenkul Geliştirme ; Real Estate DevelopmentKüreselleşmenin etkisi ile tüm Dünya’da ticaretin boyutu değişmiş ve bu değişim perakende satış noktalarının da değişimine ve gelişimine neden olmuştur. Giderek artan nüfus, tüketim mallarına karşı artan talep, araç sahipliliğinin artması, derin dondurucuların icadı ve yaygınlaşması, elektronik ve teknolojik devrim, paketleme, stoklama, ürün saklama, ucuz ve hızlı ulaşım olanaklarının artması, ayrıca iş dünyasında kadınların daha aktif rol almaya başlamaları sonucunda alışverişe ayrılacak zaman kısıtlı hale gelmiş ve alışveriş merkezlerinin gelişimi önem kazanmıştır. AVM’ler, günümüzde müşterilerine birçok farklı ürün ve hizmetin bir arada satılmasına imkan sağlayan ve bu özelliği ile müşterilerine zaman kazandıran mekanlar olmuşlardır. Zaman içerisinde gelişimlerini sürdüren AVM’ler bünyelerinde barındırdıkları sosyal aktivite mekanları ile de sadece alışveriş için gidilen mekanlar olmaktan çıkmış ve kent içi birer buluşma noktası olma özelliği kazanmışlardır. Tez çalışması kapsamında; Avrupa ve Türkiye’deki perakende sektörü incelenmiş, AVM’lerin gelişimi ve proje geliştirme süreçleri üzerinde durulmuştur. Amerika’da perakende sektörünün yapısının, Türkiye’deki mevcut yapı ile paralellik göstermemesi nedeniyle Amerika’ya ait analizler çalışmaya dahil edilmemiş, araştırmalar Avrupa ölçeğinde tutulmuştur. Ayrıca çalışma kapsamında AVM kavramı, Uluslararası Alışveriş Merkezleri Konseyi’nin (ICSC) belirlemiş olduğu standartlar esas kabul edilerek tanımlanmış ve tüm analizler bu doğrultuda gerçekleştirilmiştir. Türkiye’de 1980 sonrasında uygulanan neoliberal politikaların sonuçları ve yabancı sermaye yatırımlarının serbestleştirilmesinin kent mekanlarına birer yansıması olarak AVM’ler hayatımıza girmiştir. 1988’de Ataköy’de açılan Galleria Alışveriş Merkezi ile başlayan AVM yatırımları, sürekli artarak, 2001 sonrasında ise metropollerden Anadolu’ya yayılarak gelişimini sürdürmüştür. Tüm bu gelişmelere rağmen henüz Türkiye’de 81 ilin sadece 39’unda AVM bulunmaktadır. Bir ülkenin AVM yatırımlarının ölçümlenebilmesi için en önemli verilerin başında sayılan bin kişi başına düşen kiralanabilir alan büyüklüğünün, Avrupa ortalamasının çok altında kalıyor olması, Türkiye’de yapılacak AVM yatırımlarının potansiyelini belirlemesi açısından oldukça önemlidir. Bu çalışma ile Türkiye’de AVM yatırımları için potansiyel oluşturabilecek iller belirlenmeye çalışılmıştır. Çalışmada, AVM yatırımlarının başarısındaki en önemli unsur olan yerseçimi sırasında değerlendirilmesi gereken kriterlere yer verilmiştir. Ancak çalışmanın çok büyük ölçekli olması nedeni ile potansiyel ili belirlemeye yönelik nüfus, GSMH ve illerin mevcut AVM yatırımlarının incelenmesi üzerinde durulmuştur. Tüm bu analizler sonrasında AVM yatırımı için potansiyel taşıyan Van İli hakkında detaylı analiz raporu hazırlanarak bu kararın uygunluğu tespit edilmeye çalışılmıştır. İlin yatırım için uygunluğunun tespitinden sonra, projenin bölgenin sosyo-ekonomik yapısına ve ihtiyaçlarına yönelik olarak tanımlanması ile finansal fizibilite raporu hazırlanmıştır. Günümüzde birçok yatırımcının daha çok büyük metropollerde ve batıda yatırım yapmayı tercih ettiği bilinen bir gerçektir. Ancak, hazırlanan fizibilite raporu ile Anadolu’da da yatırım yapmanın uygunluğu tespit edilmiştir. Anadolu’daki potansiyel yatırım imkanlarını ortaya çıkarması ile yatırımların belirli metropollerde yığılmasının önüne geçilmesi açısından bu tez çalışmasının gelecekteki yatırımlara yön vermesi düşünülmüştür.