İstanbul’un iki yaka arası nüfus dengelerinin günden güne artarak değişmesinden dolayı, boğaz yolculukları diye tabir edebileceğimiz, bir yolculuk meydana gelmektedir. İstanbul’un Anadolu yakası ile Avrupa yakasını birbirine bağlayan boğaz köprülerinin artık ihtiyacı karşılayamaması nedeniyle yeni çözümlere gereksinim duyulmuştur. 2010 yılı için nasıl bir boğaz geçişi olması gerektiğini İUAP’ da ki genel kriterler ekseninde belirttik. Boğaz geçişi için düşünülen alternatifleri ve kendi önerimizi tanıttıktan sonra, genel kriterler ekseninde bu alternatif geçişler birbirleriyle karşılaştırıldı. Değerlendirme sonuçlarına göre birinci sistem olarak Marmaray sistemi çıkmıştır. İkinci en yüksek puanı alan sistem ise çift katlı asma köprüsü ile Söğütlüçeşme – Hasanpaşa – Altunizade – Gayrettepe’den geçen metro sistemidir. Marmaray sisteminin yapımına başlanmıştır. Ancak; bu sistemin tek başına yetersiz olabileceği ve ulaşım sistemlerinin geniş bir ağ olması gerekliliğinden dolayı, ikinci en yüksek puanı alan sistemin de yapılabilir olduğu ve Marmaray Yüzeysel Metrosu ile birlikte çalışabileceği ortaya çıkmaktadır.