FBE- Mimari Tasarım Lisansüstü Programı - Yüksek Lisans
Bu koleksiyon için kalıcı URI
Gözat
Konu "active learning" ile FBE- Mimari Tasarım Lisansüstü Programı - Yüksek Lisans'a göz atma
Sayfa başına sonuç
Sıralama Seçenekleri
-
ÖgeZamanda Barınan Tasarım: Çocuklar İçin Etkin Öğrenme Mekanları Oluşturmak(Fen Bilimleri Enstitüsü, 2013-02-21) Kay, İpek ; Özkar, Mine ; 461146 ; Mimari Tasarım ; Architectural DesignTasarımcı, bitmiş bir ürün ortaya çıkarmayı amaç edinmek yerine, tamamlanmamış bir yapı oluşturarak, tasarım sürecinin ardında yapının çevresiyle ve kullanıcılarının programlanmamış eylemleriyle dönüşerek sürdürülebilir bir yapı oluşmasını sağlayabilir. Sürdürülebilirliğe ilişkin genel yaklaşımlar teknoloji ve ekoloji merkezli yapısal çözümlerdir. Fakat yapının sürdürülebilirliği, içinde yaşayan kullanıcıların etkinliğinden ayrı değerlendirilebilir mi? Bu çalışmada etkin kullanıcı yaklaşımıyla sürdürülebilirlik kavramından farklılaşan zamanda barınan tasarım, yapının hem tasarımcı hem de kullanıcıları ile beraber dönüşmesini içine alan bir üst kavram olarak kullanılmıştır. Tasarım sürecinin uzantısı olan mekan ile her kullanıcının kurduğu ilişki farklıdır. Tez kapsamında, mekanın sadece mimarlar tarafından değil, kullanıcıları ve bulunduğu çevre tarafından da üretilmeye devam ettiğini öne süren tartışmalar, kullanıcıların yapının içerisinde etkin olmalarına olanak sağlayan eğitim yapıları üzerinden ele alınmaktadır. Tasarım süreci, ortaya çıkacak yapıda oluşacak yaşayış biçimlerine dair bilgileri içinde barındırabilir. Bu çalışmada, yapının kullanıcıları ve çevresi tarafından dönüştürülmesine zemin hazırlayan bir tasarım süreci, tamamlanmamış bilgi ortaya koyarak kendi problemlerini yaratan ve bilginin zaman içinde gelişmesine olanak tanıyan yanlışlama yöntemi ile beraber ele alınmıştır. Bilim adamının çoğulcu deneme hareketlerinin öne çıktığı yanlışlama yöntemi, yaparak ve keşfederek öğrenen çocuğun bilgi edinme sürecine benzer. Bu nedenle, zamanda barınan yapıyı oluşturan kullanıcıların etkinlikleri, çocuğun kendi dünyasıyla sürekli etkileşim halinde olarak bilgiyi kurmasına ve keşfetmesine olanak sağlayan yapılar üzerinden araştırılmıştır. Ele alınan yapıların ortak noktası, tasarımcı tarafından belirlenmiş sınırlar içerisinde, kullanıcıların mekan deneyimleriyle yeniden kurulmaya açık olmalarıdır. Bu çalışmada, mekansal deneyimlerin de bilgi edinmenin bir yolu olabileceği vurgulanmıştır. Bu görüşten hareketle, çocukların (kullanıcıların) değişen araç, medya ve teknolojilerle, yeni eğitim anlayışlarıyla yeni bir çevreyi nasıl kurguladıkları incelenerek, tasarlanmış bir yapının içerisinde etkin olma durumları belirtilmiştir. Bilgi edinmenin deneyim yoluyla gerçekleştiği vurgulanırken öne çıkarılmak istenen, deneyim ihtiyacı veya deneyim değil, bilgi edinme deneyiminin hangi koşullar altında ve hangi biçimde gerçekleştiği sorularıyla mimarlıkta bir yol açmaktır. Bu çalışma aynı zamanda yöntem ve kullanıma dair farklı bir yaklaşımla sürdürülebilir tasarıma yönelik yeni bir tanım oluşturma amacını da taşımaktadır.