FBE- Malzeme Mühendisliği Lisansüstü Programı - Yüksek Lisans
Bu koleksiyon için kalıcı URI
Gözat
Konu "Akreditasyon" ile FBE- Malzeme Mühendisliği Lisansüstü Programı - Yüksek Lisans'a göz atma
Sayfa başına sonuç
Sıralama Seçenekleri
-
ÖgeTs En Iso/ıec 17025 Standardına Göre Laboratuvar Akreditasyonu Ve Kobi'ler Açısından Önemi(Fen Bilimleri Enstitüsü, 2017-01-5) Bilir, Kerim ; Şeşen, Mustafa Kelami ; 10133661 ; Malzeme Mühendisliği ; Materials EngineeringSanayi ürünlerinin gelişmesi ve çeşitlenmesi aynı zamanda bu ürünlerin belirli standartlara uygun olup olmadığının kontrolünü de gündeme getirmiştir. Endüstrinin gelişimi ile doğru orantılı olarak çok sayıda Uygunluk Değerlendirme Kuruluşu ortaya çıkmış olup bu kuruluşlarının sayısının artması aynı zamanda bu kuruluşların denetlenmesi gerekliliğini doğurmuştur. Bu durum akreditasyon kavramını ortaya çıkarmıştır. Ticarette teknik engellerin kaldırılması çalışmaları kapsamında Dünya Ticaret Örgütü (WTO), Uygunluk Değerlendirmesi yapan laboratuvarların, yararlanıcılarına uluslararası geçerliliği olan tek bir belge düzenlemelerine büyük önem vermektedir. Bu amaçla farklı bölgelerdeki Uygunluk Değerlendirmesi faaliyetlerini yürüten, uluslararası standartlara göre faaliyet gösteren kuruluşlar karşılıklı tanınabilirliği gerçekleştirmek amacıyla akreditasyon birimleri kurmuşlardır. Bu sistem sayesinde dünyanın herhangi bir yerinde faaliyet gösteren akredite olmuş bir değerlendirme kuruluşunun verdiği rapor uluslararası çerçevede saygınlık kazanmış demektir. Akredite laboratuvarların varlığı sayesinde KOBİ'ler test maliyetlerini düşürülebilmişlerdir. Bir kez test edin her yer kabul etsin "Test once, accepted everywhere" mottosu akreditasyonu en iyi şekilde tarif etmektedir. Dört bölümden oluşan bu tez çalışmasında TS EN ISO/IEC 17025 Standardına Göre Laboratuvar Akreditasyon Süreci ve KOBİ'ler Açısından Önemi konusu ele alınmıştır. Çalışmanın birinci bölümünde akreditasyon kavramı incelenmiş olup akreditasyonun önemi, akreditasyonun uluslararası boyutu, uluslararası ve bölgesel kuruluşlar ve Türk Akreditasyon Kurumu hakkında bilgiler verilmiştir. Çalışmanın ikinci bölümünde akreditasyon öncesi hazırlıklar ve akreditasyon süreci incelenmiş olup kalite yönetim sisteminin ve ekibinin kurulması, eğitim çalışmaları, akreditasyon başvuru prosesi ve akreditasyon denetimi konuları incelenmiştir. Çalışmanın üçüncü bölümünde deney ve kalibrasyon laboratuvarlarının yeterliliği için genel şartları içeren TS EN ISO/IEC 17025 standardının tarihsel gelişimi ve laboratuvarlara avantaj ve dezavantajları incelenmiştir. Bunun yanında standardın maddelerinin tek tek açıklamaları yapılmaya çalışılmıştır. Bu açıklamalar ile akredite olmak isteyen laboratuvarlar için kılavuz niteliğinde bir çalışma denemesi yapılmıştır. Çalışmanın dördüncü ve son bölümünde TS EN ISO/IEC 17025 standardına göre akredite olmuş 163 işletme ile yapılan anketin analizi gerçekleştirilerek elde edilen sonuçlar doğrultusunda değerlendirmeler yapılmıştır. Ayrıca laboratuvar ve akreditasyon kurulumuna ilişkin devlet destekleri hakkında bilgiler verilmiştir. Son olarak akredite laboratuvarların KOBİ'ler açısından önemi ve KOBİ'lerin karşılaştığı sorunlara değinilmiştir.
-
ÖgeYüksek Öğretimde Toplam Kalite Yönetimi Ve Abet Uygulamaları(Fen Bilimleri Enstitüsü, ) Köşkli, Şahin ; Taptık, Yılmaz ; Malzeme Mühendisliği ; Materials EngineeringBu çalışmada kalite sistemlerinin yüksek öğretim kurumlarında yerleştirilebilmesi için yapılması gereken çalışmalar ABET ve Toplam Kalite Yönetimi bağlamında ele alınmıştır. İ.T.Ü. Metalurji ve Malzeme Bölümü özelinde yürütülen çalışmalarda bölümün ABET akreditasyonuna hazırlanması ve eğitimde mükemmeliğin yakalanması için Toplam Kalite Yönetimi ile bütünleşik bir model çerçevesinde eğitim ve organizasyon sisteminin revize edilmesine yönelik çalışmalar yürütülmüştür. Bu bağlamda oluşturulan Kalite Akreditasyon ve Sürekli Gelişme Komisyonları, bölümün misyon ve vizyonunu ABET gereklerini ve TKY felsefesini karşılayacak şekilde belirlemiş ve yine bu doğrultuda bölümün hedef, çıktı ve stratejilerini belirleyerek organizasyonel yapı ve müfredatı bunlara uygun olarak revize etmiştir. Aynı zamanda bölümün ulaşmak istediği hedeflerin karşılandığını belirlemek üzere bir ölçme değerlendirme sistemi kurularak gerek geri besleme oluşturulması gerekse iç ve dış haksahiplerinin sistemin bir parçası haline getirilmesi sağlanmıştır.