FBE- Endüstri Mühendisliği Lisansüstü Programı - Yüksek Lisans
Bu koleksiyon için kalıcı URI
Gözat
Sustainable Development Goal "Goal 11: Sustainable Cities and Communities" ile FBE- Endüstri Mühendisliği Lisansüstü Programı - Yüksek Lisans'a göz atma
Sayfa başına sonuç
Sıralama Seçenekleri
-
ÖgeAkıllı çok ölçütlü yasal takip avukatlık ofisi performans yönetimi sistemi(Fen Bilimleri Enstitüsü , 2020-06) Uruç, Erdinç ; Onar, Sezi Çevik ; 642735 ; Endüstri Mühendisliği Anabilim DalıYapılan tez kapsamında, zamanında ödenmeyen borçlar için firmaların birlikte çalıştığı yasal takip süreçlerini yürüten avukatlık ofislerinin performanslarının ölçülmesi için bir model geliştirilmiştir. Model geliştirilirken analitik hiyerarşi süreci ve bulanık analitik hiyerarşi temel alınarak iki farklı yöntem ile hesaplama yapılmıştır. Hesaplamaları yapmak üzere Java dili kullanılarak bir yazılım uygulaması geliştirilmiştir. Yazılım uygulaması, hem AHP(Analitik Hiyerarşi Prosesi) hem de BAHP(Bulanık Analitik Hiyerarşi Prosesi) için firmaların performanslarını hesaplamakta ve hesaplama sonucunda avukatlık ofislerini performans puanına göre sıralamaktadır. Günümüzde ödenmeyen borçların miktarı gün geçtikçe artmaktadır. Firmalar müşterilerine ürün ve hizmetlerini sunmakta ancak her zaman bunların karşılığında ödemelerini zamanında alamamaktadır. Bu durum firmaların nakit akışlarını, cirolarını, kredi puanlarını ve hatta marka değerlerini ciddi anlamda etkilemektedir. Bu nedenle firmalar ödenmeyen borçların tahsilatı konusuna büyük önem vermektedirler.
-
ÖgeÇağrı merkezi süreçlerinin süreç madenciliği ile incelenmesi ve maliyet analizi(Fen Bilimleri Enstitüsü, 2020) Güngör, Onur ; Ceylan, Cemil ; 637223 ; Endüstri Mühendisliği Anabilim DalıGünümüzde kullanılan yazılım ürünleri kendi görevlerini yerine getirirken bir yandan yüksek boyutta veri oluşturmaktadır. Üretilen veriler yeni uygulamalara kapı açmaktadır. Süreç Madenciliği bu veriler ile ortaya çıkmış bir alandır. Olay kayıtlarından ilgili sürecin modeli çıkarılabilmekte, çıkarılan modellerin üzerinde tekrar olay kayıtları incelenerek doğruluğu kontrol edilmekte ve problem noktaları tespit edilerek iyileştirmelerin yapılması sağlanmaktadır. Çağrı merkezleri, firmaların müşterileri ile iletişim konusunda kullandıkları öncelikli noktalardan biridir. Müşterilerin problemlerini ve isteklerini ilettikleri çağrı merkezleri, müşteri açısından önemli bir nokta olmasının yanında firmalar için de üzerinde çalışılması gereken bir alan olmuştur. Çözülmesi gereken konular ve organize edilmesi gereken büyük bir organizasyon olması nedeniyle birçok çalışma bu alanda yapılmıştır. Sesli yanıt sistemleri ise otomasyon veya yönlendirme sağlanarak kolayca çözülebilecek problemlerin çağrı merkezindeki yoğun kullanıma dahil olmadan çözülebilmesi için kullanılan teknolojidir.