Yayın Türü "Conference Paper" ile 'a göz atma
Sayfa başına sonuç
Sıralama Seçenekleri
-
Öge24 Serbestlik Dereceli Kuadratik Kabuk Sonlu Elaman Formulasyonu(Teorik ve Uygulamalı Mekanik Türk Milli Komitesi, 2015) Kömürcü, Sedat ; Yılmaz, MuratBu çalışmada plak eğilme davranışı ile membran eleman davranışı süperpoze edilerek düğüm noktası başına 6 serbestlik derecesine ait 4 düğüm noktalı düzlemsel bir kabuk eleman geliştirilmiştir. Genellikle kabuk elemanlar düğüm noktası başına, üç adet öteleme, iki adet düzlem içi dönme olmak kaydıyla 5 adet serbestliğe haizdirler. Bu çalışmada kabuk düzlemine dik dönme bileşenlerinden kaynaklı düzlem-içi yer değiştirme alanı tanımlanmak suretiyle formülasyona 6. serbestlik derecesi eklenmiştir. Düzlem dışı dönme serbestliği olarak da adlandırılan bu bileşen özellikle kabuk elemanın bu serbestliği ihtiva eden diğer eleman tipleri ile birlikte hesaplanması gerektiği durumlarda oldukça önem kazanmaktadır. Geliştirilen elemanın performansını test etmek üzere çeşitli sayısal uygulamalar ortaya konulmuş ve sonuçlar literatürde güvenilen ticari sonlu eleman paket programları ile karşılaştırmalı olarak sunulmuştur.
-
Öge3 Boyutlu Çok Bloklu Yapısal Ağlı Euler/navıer- Stokes Çözücüsü Ile Tek Motor Arka Gövde Etkileşiminin İncelenmesi(Teorik ve Uygulamalı Mekanik Türk Milli Komitesi, 2017) Çete, Ali RuhşenBu çalışmanın temel amacı, çok bloklu çözüm ağı yaklaşımı ile 3 boyutlu Euler/Navier-Stokes akım çözücüsü geliştirilmesi ve doğrulamasıdır. Çözücü Sonlu Farklar Metodu (SFM); Yukarı-Aşağı Yaklaşık Çarpanlara ayırma algoritmasına (LU Approximate Factorization) dayanmaktadır. Bu çözüm algoritması sıkışabilir akışlar için kanıtlanmış olup, sesaltı, transonik ve sesüstü akım koşullarında kullanılmaya uygundur. Sayısal çözüm için 2 bloklu bir çözüm ağı yapısı kullanılmıştır. Çok bloklu ağ yapısı mantığına dayalı olarak geliştirilen 3 boyutlu çözücünün doğrulama çalışması için AGARD AR-303’deki motor gövde etkileşiminin deneysel olarak incelendiği deneysel çalışması [1] kullanılmıştır. Sayısal çalışma sonucunda elde edilen gövde üzerindeki basınç katsayısı değerleri deneysel veriler ile karşılaştırılmıştır. Karşılaştırma yapmak için kullanılan basınç katsayısı değerleri uçak gövde uzunluğu kullanılarak boyutsuzlaştırılmıştır. x/L değeri 0.6 dan 1.0 değerine kadar karşılaştırma yapılmıştır. Elde edilen sonuçlar neticesinde, sayısal ve deneysel verilerin oldukça uyumlu olduğu görülmüştür.
-
Öge3-b Taylor-couette-poıseuılle Akışlarında Doğrusal Akım Etkisinin Nümerik Modellenmesi(Teorik ve Uygulamalı Mekanik Türk Milli Komitesi, 2017) Çoşgun, Taner ; Vardar, NurtenBu çalışmada, türbülanslı Taylor-Couette-Poiseuille akışının sayısal modellemesi yapılarak eksenel akımdaki değişimin ana akım ve türbülans bileşenleri üzerindeki etkisi incelenmiştir. Çalışma sonucunda Taylor-Couette-Poiseuille akışına uygulanan eksenel akımın, akış tipinin karakteristik özelliği olan Taylor vortekslerinin yapısını Poiseuille akımına yaklaştırdığı ve iç silindirdeki dönme hareketinin akım alanına nüfuzunu azalttığı gözlenmiştir. Ayrıca, incelenen türbülans yoğunluğu değerlerinin de bu bulguları destekler nitelikte olduğu gözlenmiştir.
-
ÖgeAa 6013 Alaşımının Halka Basma Testi Ve Sonlu Eleman Analizi(Teorik ve Uygulamalı Mekanik Türk Milli Komitesi, 2017) Çam, Salim ; Cora, Ömer NecatiKalıp ve iş parçası arasındaki sürtünme, metal şekillendirme işlemlerinde deformasyon yükünü, metal akışını, yüzey kalitesini ve malzemenin iç yapısını etkileyen faktörlerdendir. Bu durum, kalıp ve iş parçası arasındaki sürtünmenin anlaşılmasını zorunlu kılmaktadır. Halka basma testi, ara yüzey sürtünmesini incelemek ve yağlayıcıları test etmek için yaygın olarak kullanılır. Bu çalışmada, özellikle otomotiv endüstrisi tarafından yoğun olarak kullanılan AA 6013 alaşımının sürtünme durumlarının incelenmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla, ilgili alaşımdan halka şeklinde üretilen, standart boyut ölçülerine sahip (dış çap: iç çap: yükseklik = 6:3:2) numunelere oda şartlarında farklı deformasyon oranlarında basma testleri tatbik edilmiş ve sürtünme katsayısının belirlenmesi için yeni bir yöntem kullanılmıştır. Halka basma testleri gerçekleştirildikten sonra, bombeleşmeyen yüzey ile bombeleşen yüzey arasındaki akma yönündeki mesafe resim işleme (image processing) yöntemiyle ölçülmüştür. Daha sonra ise, halka basma testinin sonlu elemanlar modeli oluşturulmuştur. Modellemede, Coulomb sürtünme modeli kullanılmıştır ve farklı sürtünme katsayıları ile analizler gerçekleştirilmiştir. Bombeleşmeyen yüzey ile bombeleşen yüzey arasındaki akma yönündeki mesafenin deneysel verilerle uyum sağladığı durumdaki sürtünme katsayısı, o işlem için iş parçası ve kalıplar arasında oluşan sürtünme katsayısı olarak tanımlanmıştır.
-
ÖgeAçılabilir Regle Yüzeylerin Küresel Görüntüleri Üzerine(Teorik ve Uygulamalı Mekanik Türk Milli Komitesi, 2013) Bulut, Vahide ; Çalışkan, AliAçılabilir yüzeyler CAGD de yaygın bir şekilde kullanılmaktadır. Bu makalede, açılabilir yüzeylerin küresel görüntüsü SLERP vasıtasıyla oluşturulmuş, açılabilir yüzeyler yerine küresel eğriler üzerinde çalışmanın avantajı ifade edilmiştir. Ayrıca açılabilir yüzeylerin özellikleri ile SLERP hakkında gerekli hatırlatmalar yapılmıştır. Anahtar kelimeler- Açılabilir yüzeyler, kuaterniyon, SLERP, Gauss map.
-
ÖgeAçılma Modu Problemlerinde J-İntegral Değerlerine Etki Eden Parametreler İle Yörüngesi Arasındaki İlişki(Teorik ve Uygulamalı Mekanik Türk Milli Komitesi, 2010) Atmaca, Nihat ; Erklic, Ahmet ; Çevik, Abdulkadir ; Güzelbey, Ibrahim H.Gerilme Siddet Faktörü (GŞF) Lineer Elastik Klrllma Mekaniüi (LEKM), J- integrali ise Elasto-Plastik Kirilma Mekanigi (EPKM) problemlerinin çözümünde yaygm olarak kullanllan oldukça önemli parametrelerdir. Bu iki parametrenin birbiri cinsinden ifade edilmeleri ancak lineer-elastik stmrlar içerisinde kalindlgl sürece mümkündür. Bu çatl§mada J-integral yörüngesinin Fklinin ve yörüngeler üzerindeki dügtim noktasl sayilarlmn j-integral degerine etkileri arastlrllml§tlr. Elde edilen uygun yörünge pkli ve dtižüm noktasl sayilarl ile üç noktada ežilme kiriş modeli üzerine bir uygulama yapllml§tlr. Elde edilen sonuçlar ANSYS ve literatürdeki degerler ile araştırılmış ve uyum içerisinde oldugu gözlenmiştir.
-
ÖgeAdi Diferansiyel Denklemlerin Sayısal Çözümleri İçin Yeni Bir Yaklaşım(Teorik ve Uygulamalı Mekanik Türk Milli Komitesi, 2010) Mısırlı, Emine ; Gürefe, YusufBilim, mühendislik ve uygulamalı bilim dallarında karşılaşılan pek çok olayın matematiksel modellemesi diferansiyel denklemler ile ifade edilebilir. Ancak bazı problemlerin bilinen klasik kavramlar ile açıklanması ve analitik çözümünün bulunması kolay değildir. Bu tür problemlerin çözümü için alternatif olarak çarpımsal analiz ve çarpımsal türev içeren çarpımsal diferansiyel denklem kavramları geliştirilmiştir. Bu yeni analizin bazı problemlere uygulama kolaylığı getirdiği ve bazı durumlarda ise klasik analizden daha etkin ve daha hızlı sonuçlar verdiği de görülmüştür.
-
ÖgeAğsız Radyal Noktasal İnterpolasyon Yönetiminin İki Boyutlu Elastik Probleme Uygulanması(Teorik ve Uygulamalı Mekanik Türk Milli Komitesi, 2010) Erkliğ, Ahmet ; Atmaca, Nihat ; Güzelbey, İbrahim H.Ağsız yöntemler, yeni geliştirilmeye başlanmış nümerik analiz metotlardır. Sonuca hızlı ulaşması ve gerçek çözüm sonucuna yakınsaması oldukça iyidir. Radyal Noktasal İnterpolasyon metodu yeni bir ağsız yöntemdir. Ağsız metodların avantajlarının yanı sıra Kronecker delta özelliğine de sahiptir. Şekil fonksiyonları radyal ve polinom temel fonksiyonlardan oluşmaktadır. Kronecker delta özelliği sayesinde sınır şartları sonlu elemanlar metodundaki gibi rahatlıkla uygulanabilmektedir. Bu çalışma radyal esaslı fonksiyonu kullanan ağsız bir yöntem olan Radyal Noktasal İnterpolasyon yönteminin (RPIM) temel teorisine giriştir. Radyal Noktasal İnterpolasyon yönteminin iki boyutlu statik elastik probleme uygulandı ve sonuçlar ANSYS sonuçları ile karşılaştırıldı. Sonuçların gerçek çözümlere çok yakın olduğu görülmüştür.
-
ÖgeAğırlığı Dikkate Alınan Kirişlerde, Genişletilen Euler Hiperbolünün, Analitik Ve Nümerik Yöntemle İncelenmesi(Teorik ve Uygulamalı Mekanik Türk Milli Komitesi, 2008) Pekbey, YelizEksenel basınca maruz kirişlerin kritik burkulma kuvvetleri, 1744 yılında Euler tarafından, çubuk ağırlığı ihmal edilerek, sabit enine kesit kabulü altında yapılmıştır. Euler tarafından bulunan sonuçlar, kritik normal gerilme ile çubuk narinlik derecesi arasındaki bağıntıyı veren Euler Hiperbolü yardımıyla ifade edilmektedir. Ozdamar (1997), yapmış olduğu çalışmasında, ağırlığı dikkate alınan ve her iki ucundan basit mesnetlenmiş bir kiriş için, boyutsuz kritik burkulma kuvveti ile boyutsuz çubuk boyu arasındaki ilişkiyi bularak Euler Hiperbolünü çelik ve bakırdan imal edilen çubuklara genişletmiştir. Bu çalışmada ise, çubuk enine kesitinin, çubuk boyunca değişmediği kabul edilerek, ağırlığı dikkate alınan her iki ucu ankastre mesnetli çubuklar için, Euler Hiperbolü hem analitik hem de sonlu elemanlar yöntemi (ANSYS 10.0) kullanılarak çizilmiştir. Ayrıca, bası kuvvetine maruz ve ağırlığı dikkate alınan çubukların kritik burkulma kuvvetlerini etkileyen faktörler de irdelenmişitir. Kirişin narinlik derecesi artığı zaman, ağırlığın dikkate alınması ile elde edilen malzeme tasarrufu hesaplanmıştır. Elde edilen sonuçlardan, aynı enine kesite sahip ve eşit boyda olan çubuklardan, çubuk elastisite modülünün çubuk malzemesinin özgül ağırlığına oranı büyük olanının, kritik normal gerilmesinin daha büyük olduğu görülmüştür.
-
ÖgeAISC 360-10 Ve Türk Deprem Yönetmeliği (DBYBHY, 2007)' ne Göre Çelik Yapıların Tasarımı(Teorik ve Uygulamalı Mekanik Türk Milli Komitesi, 2015) Ülker, Mustafa ; Savaş, SedatBu çalışmada, Amerikan AISC (American Institute of Steel Construction) 360-10 ve Türk Deprem yönetmeliği DBYBHY (Deprem Bölgelerinde Yapılan Binalar Hakkında Yönetmelik) 2007’ ye göre çelik yapıların tasarım kuralları araştırılmış ve irdelenmiştir. Sayısal uygulama olarak, altı katlı çelik bir yapının tasarımı “bir doğrultuda süneklik düzeyi yüksek çerçeveli, diğer doğrultuda süneklik düzeyi yüksek dışmerkez çapraz perdeli sistem” her iki yönetmelik esaslarıyla yapılmıştır. Araştırmada, AISC 360-10 yönetmeliğine göre tasarım ilkeleri, LRFD ve ASD ‘ye göre hesap esasları, kesitlerin sınıflandırılması konuları etraflıca araştırılmıştır. Çelik yapının yapısal analizi SAP2000 programı ile gerçekleştirilmiştir. Analizde yükleme kombinezonu olarak AISC 306-10 yönetmeliğinin yükleme kombinezonları alınmıştır.
-
ÖgeAkustik Kavitasyon İçin İndirgenmiş Gaz Basıncı Yasası(Teorik ve Uygulamalı Mekanik Türk Milli Komitesi, 2017) Delale, Can FuatBu araştırmanın amacı küresel bir kabarcık için indirgenmiş gaz basıncı yasası elde etmektedir. Bu maksatla akustik bir basınç sinyali tarafından uyarlanmış bir sıvı içindeki küresel bir gaz kabarcığının ısıl davranışı, kabarcık ile onu çevreleyen sıvı arasındaki enerji dengesi gözönüne alınarak elde edilen Prosperetti denkleminin yinelemeli bir yöntemle çözülmesiyle belirlenmektedir. Kabarcığın büyüme ve büzülmesi esnasında, yinelemeli çözümden Peclet sayısının bir fonksiyonu olan bir parametreye bağlı olarak elde edilen gaz basıncı yasasının, kabarcık duvar sıcaklığı ve kabarcık yarıçapının politropik bir fonksiyonu olduğu gösterilmektedir. Bu politropik yasanın, uygun limitlerde klasik eşsıcaklık ve adyabatik gaz basıncı yasalarına indirgendiği gösterilmektedir. Elde edilen gaz basıncı yasasındaki duvar sıcaklığı, sıvı tarafındaki ısı denkleminin ince sınır tabakası yaklaşımı varsayılarak Plesset-Zwick çözümünden elde edilmektedir. Önerilen indirgenmiş gaz basıncı yasası Rayleigh-Plesset küresel kabarcık dinamiği yasasıyla birlikte tipik bir akustik basınç dalgası sinyali için çözüldüğünde, kabarcık yarıçapı ve duvar sıcaklığı için elde edilen sonuçlar, Peclet sayısına bağlı olarak eşsıcaklık ve adyabatik gaz yasaları arasında değişim göstermektedir.
-
ÖgeAkıllı Bir Kirişin Titreşimlerinin Doğrusal Karesel Düzenleyici (Lqr) İle Aktif Denetimi(Teorik ve Uygulamalı Mekanik Türk Milli Komitesi, 2015) Akın, Onur ; Şahin, MelinBu bildiride, piezoelektrik yamaların hem algılayıcı hem de uyarıcı olarak kullanıldığı akıllı bir kirişin titreşimlerinin lineer karesel düzenleyici (LQR) metodu kullanılarak aktif denetimi incelenmiştir. Akıllı kirişin birinci rezonans frekansını kapsayan frekans cevap fonksiyonu, uyarıcı piezoelektrik yamaya belli frekans aralığında üssel olarak sinüs dalgası verilerek ve algılayıcı olarak kullanılan piezoelektrik yama yardımıyla sistemin tepkisi ölçülerek elde edilmiştir. Ardından bu frekans cevap fonksiyonu kullanılarak, MATLAB programı yardımıyla akıllı kirişin dinamik özelliğini karakterize eden bir analitik modeli ortaya çıkartılmıştır. Farklı Q ve R parametreleri kullanılarak elde edilen (LQR) denetçilerin, Simulink ortamında serbest ve zorlanmış titreşimlerini bastırma performansları test edilmiş ve karşılaştırılmıştır. Ek olarak, kontolcü çıkış voltajı da gözönüne alınarak elde edilen en iyi kontrolcü de kullanılarak deneysel çalışma yapılmıştır. Son olarak, deney sonuçları benzetim çıktılarıyla karşılaştırılmıştır.
-
ÖgeAkım Potansiyeli Tanımı İle Yeraltı Suyu Problemlerine Örnek Çözümler(Teorik ve Uygulamalı Mekanik Türk Milli Komitesi, 2017) Korkmaz, SerdarBu çalışmada akım potansiyeli kavramı kullanılarak bazı yeraltı suyu problemlerine çözümler üretilmiştir. Bu yöntemde akım vektörü, akım potansiyelinin negatif gradyantı şeklinde tanımlanmıştır. Akımı yöneten denklem, akım potansiyeli cinsinden yazıldığında hem basınçlı hem de basınçsız akiferler için aynı lineer denklemi vermektedir. Böylece potansiyel akım teorisi geçerli olur ve süperpozisyon prensibi kullanılabilir. Bu şekilde birbirinden bağımsız çözümler süperpoze edilerek daha karmaşık bir problemin çözümüne ulaşılabilir. Akım potansiyeli kullanılarak yatay düzlemde iki boyutlu yeraltı suyu problemlerinde eşpotansiyel ve akım çizgilerini çizip akım ağı oluşturmak mümkündür. Çalışmada örnek çözümlere yer verilmiştir.
-
ÖgeAkışkan Taşıyan Viskoelastik Borunun/ Hortumun Non-Lineer Dinamik Analizi(Teorik ve Uygulamalı Mekanik Türk Milli Komitesi, 2010) Sınır, GültekinBu çalışmada, akışkan taşıyan viscoelastik boru-şeritin kaotik danranışı araştırıldı. Viscoelastik borunun enine titreşimini veren kısmi diferansiyel denklemi, 2 terimli Galerkin kesimi ile basitleştirerek adi diferansiyel denklem sistemine dönüştürüldü. Diğer paremetreleri sabit alıp akışkan hızının değişimine göre bifurkasyon diyagramları çizildi. Sayısal sonuçlar, borunun enine titreşimi esnasında periodik, yarı periodik ve kaotic davranışlarının olduğu göstermiştir.
-
ÖgeAlt Tabakasında Düşey Bir Çatlak Bulunan Ve Elastik Yarım Düzleme Oturan Çift Tabaka Problemi(Teorik ve Uygulamalı Mekanik Türk Milli Komitesi, 2011) Adıbelli, Handan ; Erdöl, RagıpBu bildiride alt tabakasında düşey bir çatlak bulunan ve eksenel yüklü dairesel rijit bir panç aracılığı ile elastik yarım düzleme bastırılan çift tabakanın iç çatlak problemi Elastisite Teorisine göre çözülerek gerilme şiddet faktörleri belirlenmiştir.
-
ÖgeAltili Grup Silolarin Malzeme Basinci Altindaki Davranişı(Teorik ve Uygulamalı Mekanik Türk Milli Komitesi, 2008) Yüksel, S. BahadırBetonarme grup silolar, büyük miktarlarda farklı boyutlardaki daneli malzemelerin silo hücrelerinin içinde olduğu kadar silo hücreleri arasında da depolanmasında kullanılmaktadırlar. Betonarme grup silolarda tasarım kuvvetlerinin hesaplanması, komşu silo duvarları arasındaki süreklilik ve kuvvet aktarımından dolayı zaman alıcı ve zahmetli bir iştir. Bu siloların depolanan malzeme basıncı altındaki davranışı ile ilgili çalışmalar uzun yıllardır devam etmektedir. Ancak bu çalışmaların çok büyük bölümü dörtlü grup silolar ile ilgili olduğundan, bu çalışmada, altılı grup siloların iç yüklemeler altındaki davranışı sonlu elemanlar modellemesi ile araştırılmıştır. Altılı grup siloların kritik kesitlerinde malzeme basıncından kaynaklanan eksenel kuvvetler, kesme kuvvetleri ve eğilme momentleri kapsamlı bir parametrik çalışma ile hesaplanmıştır. Gerçekleştirilen parametrik çalışmada, silo duvar kalınlığı, kesişim duvarı kalınlığı ve kesişim duvarı uzunluğu değiştirilmiş ve bu parametrelerin tasarım kuvvelerine etkileri araştırılmıştır. Tasarım kuvvetlerini hesaplamak için gerekli olan tasarım formülleri ve tasarım katsayıları ise sonlu elemanlar yönteminin analiz sonuçları kullanılarak elde edilmiştir.
-
ÖgeAlüminyum Köpüklerin Mekanik Özellikleri(Teorik ve Uygulamalı Mekanik Türk Milli Komitesi, 2008) Mahmutyazıcıoğlu, Nazım ; Uçak, Tolga ; Altıntaş, SabriBu çalışmada alüminyum köpüklerin basma ve eğme yükleri altında davranışlarından bahsedilmiş, kullanımlarının avantajlı olduğu uygulama alanları örneklerle açıklanmıştır. Alüminyum köpüklerinin mekanik özelliklerinin nasıl iyileştirilebileceğine örnek verebilmek amacıyla AlMgSi alaşımı köpükler üretilmiş, ısıl işlem ve seramik parçacık katılmasının malzemenin ezilme davranışı üzerindeki etkileri incelenmiştir. Yapılan işlemler sonucunda elastik modül, akma dayanımı ve enerji emme değerlerinde artış sağlandığı görülmüştür.
-
ÖgeAlüminyum Plakaların Balistik Performansının Araştırılması(Teorik ve Uygulamalı Mekanik Türk Milli Komitesi, 2015) Hakan, Mevlüt ; Güneş, Recep ; Apalak, Mustafa KemalMetal bilimcilerin geniş araştırma ve çalışmaları sonucu alüminyum alaşımı levhalar düşük yoğunluk, yüksek yapısal mukavemet ve enerji emiş kapasitesi özellikleri nedeniyle uçak yapıları, gemi, bina ve köprü gibi çok çeşitli uygulamaların yanında hafif korunma sistemlerinde de sıklıkla kullanılmaktadır. Bu çalışmada, Alüminyum plakaların balistik performansının araştırılması yapılmıştır. Yapıda kullanılan plakalar 10 mm kalınlığında ve 50x50mm boyutunda 2024-T3 alüminyum alaşımıdır. Alüminyum plakaların plaka açısı ve plaka kalınlığı değiştirilerek v=750 m/s hızda gönderilen FSP (Parçacık Benzetimli Mermiler) mermiye karşı optimum değerleri hesaplanmaya çalışılmıştır. Ayrıca 10 mm plaka ve merminin normalle yaptığı açı ? = 0º, 30º, 45º ve 60º olacak şekilde Lambert-Jonas yaklaşımına göre balistik limit hızı tespit edilmiştir. Anahtar Kelimeler: Alüminyum Alaşımlar, Balistik Test, Balistik limit, Açılı Darbe
-
ÖgeAlüminyum Plakaların Düşük Hızlı Darbe Davranışlarının Deneysel Ve Sayısal Olarak İncelenmesi(Teorik ve Uygulamalı Mekanik Türk Milli Komitesi, 2010) Güneş, Recep ; Apalak, M. Kemal ; Aydın, Murat ; Reddy, J. N.Bu çalışmada, fonksiyonel kademelendirilmiş dairesel plakalann düşük hizlı çarpma yükleri altindaki elasto-plastik davramslanmn teorik ve deneysel olarak belirlenmesi amaçlanmıştır. Kademelendirilmiş bölgedeki lokal malzeme özelliklerinin hesaplanmaslnda mikromekanik model olarak Mori-Tanaka semasi kullanıldı. Elasto-plastik analizlerde fonksiyonel kademelendirilmiş malzemelerin elasto-plastik davranıslarını modelleyebilen TTO model kullanıdı. Saylsal analizler için sonlu elemanlar metodu kullanıldı ve sonlu elemanlar metodu problemimize LS-DYNA sonlu elemanlar yazılımı yardımı ile uygulandı. Daha sonra, deneysel olarak katmanlama yöntemiyle üretilen farklı kompozisyonel gradyantlara sahip fonksiyonel kademelendirilmiş dairesel plakalann düşük hizlı darbe dayamm testleri yapıldı ve aynı şartlarda elde edilen teorik ve deneysel veriler mukayese edildi
-
ÖgeAn Integral Equation Approach For The Solution Of The Stokes Flow With Hermite Surface(Teorik ve Uygulamalı Mekanik Türk Milli Komitesi, 2013) Ata, Kayhan ; Karaca, Süleyman ; Şahin, MehmetÜç boyutlu Stokes akışını çözmek amacıyla sınır integral yöntemiyle beraber dörtgen Hermit yüzeyler kullanılarak bir integral denklem yöntemi geliştirilmiştir. Sayısal sonuçlar, sınır sıralama yönteminden ve daimi Stokes denkleminin temel çözümleri olan Stokesletlerin sürekli dağılımından yararlanılarak elde edilmiştir. Dörtgen yüzey elemanları, komşu elemanlar arasındaki yüzey normal vektörünün sürekliliğini sağlayan hermite fonksiyonları kullanılarak tanımlanmıştır. Tekil integraller tanh-sinh tümlev yöntemi, tekil olmayan integraller ise Gauss-Legendre yöntemi kullanılarak sayısal olarak hesaplanmıştır. Sayısal algoritma ilk olarak küre etrafindaki üç boyutlu Stokes akışında doğrulanmıştır. Sonrasında algoritma küresel parçacıkların sedimantasyonu problemi için uygulanmıştır.