FBE- Endüstri Ürünleri Tasarımı Lisansüstü Programı - Yüksek Lisans
Bu koleksiyon için kalıcı URI
Gözat
Yazar "Bağlı, Öğr. Gör. Hümanur" ile FBE- Endüstri Ürünleri Tasarımı Lisansüstü Programı - Yüksek Lisans'a göz atma
Sayfa başına sonuç
Sıralama Seçenekleri
-
ÖgeÜrün Bölümlendirmesi Yoluyla Marka Tanınırlığının Aranması(Fen Bilimleri Enstitüsü, 2011-02-24) Gelmez, Koray ; Bağlı, Öğr. Gör. Hümanur ; Endüstri Ürünleri Tasarımı ; Design of Industrial ProductsÜrün özellikleri marka kimliğini yansıtma ve sürdürme konusundaki belirgin unsurlardır. İnsanlar belirli bir markayı, o markanın ürünlerinin belirli parçaları üzerinde yapılmış atıfları yoluyla tanıyabilmektedir. Günümüz toplumlarında ürünlerin çeşidi ve miktarı katlanarak artarken, firmalar için ayırt edici olmak giderek zor hale gelmektedir. Bu bağlamda, bu çalışma ürün bölümlendirmesi yoluyla marka tanınırlığını ortaya çıkarmayı amaçlamaktadır. Literatür taraması ve deneysel çalışma üzerine kurulu olan bu çalışmada, marka kimliği ve tasarım özellikleri arasındaki ilişki ortaya çıkarılmaya çalışılmaktadır. İlgili temel terimler, tanımlar ve metotlar bilişsel bilimdeki nesne tanıma ekseninde araştırılmıştır. Pazarlama ve tasarım araştırmalarına ilişkin olarak, ilgili tartışmalar ve teoriler ortaya çıkarılmıştır. Bu incelemeye dayanarak, deneysel bir çalışma uygulanmıştır. Çalışma, uyarıcı olarak en yaygın üç cep telefonu modeli üzerinden yürütülmüştür. Deneysel çalışmada, aktif cep telefonu kullanıcılarından 30 katılımcıya tanıma testi uygulanmış ve 6 katılımcıyla yarı yapılandırılmış görüşme yapılmıştır. Tanınırlık derecelerini belirlemek için 3x8, 2x5, 1x3, 1x2 ve 1x1 bölünme türlerinde hazırlanan tanıma testinde kullanılan parçalar katılımcılara sorulmuştur. Tanınan, yanlış tanınan ve tanınmayan bölümlere göre yanıtların dağılım haritaları oluşturulmuştur. Ayrıca, nicel veriye karşılaştırma sağlamak amacıyla yarı yapılandırılmış görüşme yapılmıştır. Sonuçlar ve analizler, ilerideki çalışmalara yön veren yeterli ve verimli geri dönüş sunmaktadır.