Bu çalışmada, motor blokları üzerinde yaygınlıkla kullanılan kaburga elemanların tasarım parametrelerinin motordan yayılan gürültü üzerine etkisi incelenmiştir. Bu amaçla, sonlu elemanlar ve sınır elemanlar yöntemlerinin birlikte uygulandığı bir metodoloji kullanılmıştır. Sonlu elemanlar yöntemi, motorun tahrik kuvvetleri altında yüzeyde oluşan titreşim seviyelerinin hesabı için kullanılırken, sınır elemanlar yöntemi problemin akustik tarafı olan, yüzey hızları ile mikrofonlar arasındaki transfer fonksiyonlarının hesabında kullanılmıştır. Söz konusu metodoloji kullanılarak, ele alınan örnek bir motor için motor bloğu üzerinde farklı kaburga elemanların gürültü sonuçları hesaplanmıştır. Böylelikle farklı kaburga tasarım parametrelerinin motor bloğundan yayılan gürültü üzerine etkileri çıkarılmış, bu parametrelerin en efektif ne şekilde kullanılması gerektiği ortaya konmuştur.